Comunicate
Începând cu data de 23.09.2020, ora 10:30, staţia de autobuz „Pod Ciurel” (aferentă liniilor 178, 601 și N110), situată pe Şos. Virtuţii, pe sensul spre Bd. Uverturii, funcționează, temporar, la o distanță de aproximativ 80 de metri spre Piaţa Crângaşi.
Începând cu noaptea de 22/23.09.2020, linia N101 va funcționa pe un traseu modificat în ambele sensuri, de la intersecția Șos. Colentina/ Șos. Fundeni, pe Șos. Fundeni până la terminalul „Institutul Oncologic”, astfel:
Pe traseul de ducere, autobuzele vor circula de la terminalul „Pasaj Colentina” pe Șos. Colentina, cu întoarcere sub pasajul rutier, pe Șos. Colentina, Șos. Fundeni, cu întoarcere sub pasajul rutier la Institutul Oncologic, pe Șos. Fundeni, Șos. Colentina, Șos. Mihai Bravu, Bd. Ferdinand, Șos. Pantelimon, Str. Gării Cățelu, Str. Industriilor, Bd. Basarabia, Bd. 1 Decembrie 1918, până la terminalul „Faur”.
Pe traseul de întoarcere, autobuzele vor circula de la terminalul „Faur”, pe Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Str. Industriilor, Str. Gării Cățelu, Șos. Colentina, Șos. Pantelimon, Bd. Ferdinand, Șos. Mihai Bravu, Șos. Colentina, Șos. Fundeni, cu întoarcere sub pasajul rutier la Institutul Oncologic, pe Șos. Fundeni, Șos. Colentina, până la terminalul „Pasaj Colentina”.
Pe Șos. Colentina, autobuzele liniei N101 vor efectua opriri în stațiile comune cu cele ale liniilor 182, 253 și 343: „Cartier Colentina” (pe sensul spre Șos. Pantelimon), „Ițcani” (pe ambele sensuri), „Institutul Oncologic” (pe sensul spre Șos Pantelimon) și „Colegiul Național Victor Babeș” (pe sensul spre Șos. Colentina”).
Liniile de tramvai 1 și 10 vor funcționa pe trasee modificate în nopțile de 22/23.09.2020 și 23/24.09.2020, între orele 00:30 – 04:00, având în vedere întreruperea alimentării cu energie electrică a rețelei de contact pentru tramvaie din zona Pasajului Basarab.
Astfel, tramvaiele liniei 1 vor circula pe traseu scurtat în ambele sensuri, între terminalele „Romprim” şi „Bd. Banu Manta”, pe Șos. Olteniței, Calea Văcărești, Şos. Mihai Bravu, Şos. Ştefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Șos. Nicolae Titulescu, cu întoarcere pe breteaua Șos. Nicolae Titulescu – Bd. Banu Manta.
Tramvaiele liniei 10 vor circula pe un traseu modificat în ambele sensuri, între terminalele „Romprim” şi „Depoul Militari”, pe Șos. Olteniței, Șos. Viilor, Str. Dr. Constantin Istrati, Șos. Progresului, Bd. Timișoara, Str. Valea Cascadelor, Str. Preciziei. Pe traseul modificat, tramvaiele vor efectua opriri în stații comune cu cele ale liniilor 8, 25 şi 35.
Pe fondul unei dezvoltări urbane în zona de nord a Capitalei, Societatea de Transport București STB SA înființează, începând cu data de 20.09.2020, linia de autobuz 231 (cu 5 autobuze în zi de lucru, respectiv 3 în zi de sărbătoare).
Aceasta va funcționa între noul terminal „Cartier Henri Coandă” și „Piața Presei”, pe următorul traseu:
* Sensul de mers „Cartier Henri Coandă” - „Piața Presei” pe Strada Biharia, Bulevardul Mircea Veroiu, Strada Ștefan Mihăilescu-Brăila, Strada Câmpul Pipera, Bulevardul Pipera, Pasaj CFR Pipera, Șoseaua Pipera, Strada Nicolae Caramfil, Bulevardul Beijing, Bulevardul Aviatorilor, Bulevardul M-șal Constantin Prezan, Strada Alexandru Constantinescu, Bulevardul Mărăști. Traseul are 9 stații.
* Sensul de mers „Piața Presei” - „Cartier Henri Coandă” pe Bulevardul Kiseleff, Arcul de Triumf, Piața Charles de Gaulle, Bulevardul Aviatorilor, Strada Nicolae Caramfil, Șoseaua Pipera, Pasaj CFR Pipera, Bulevardul Pipera, întoarcere în intersecția cu sens giratoriu Bulevardul Pipera/ Șoseaua București Nord, Bulevardul Pipera, Strada Câmpul Pipera, Strada Ștefan Mihăilescu-Brăila, Bulevardul Mircea Veroiu, Drumul Nisipoasa, Bulevardul George Constantin, Strada Biharia. Traseul are 14 stații.
Intervalul de succedare în stații este de 20 de minute în orele de vârf, și de 30 de min în restul zilei.
Prin înființarea acestei linii, STB SA dezvoltă rețeaua de transport către noile cartiere rezidențiale și face astfel legătura atât cu mijloacele de transport de suprafață din zona centrală a Capitalei, cât și cu metroul. Mii de locuitori vor putea accesa mult mai ușor mijloacele de transport în comun, fără a mai fi nevoiți să se bazeze exclusiv pe autoturismul personal.
Primăria Capitalei și Societatea de Transport București STB SA se implică activ în dezvoltarea unui plan integrat de transport public în comun, astfel încât toți cetățenii să beneficieze de servicii fiabile și calitative.
Pe fondul unei dezvoltări urbane în zona de nord a Capitalei, Societatea de Transport București STB SA înființează, începând cu data de 20.09.2020, linia de autobuz 231 (cu 5 autobuze în zi de lucru, respectiv 3 în zi de sărbătoare).
Aceasta va funcționa între noul terminal „Cartier Henri Coandă” și „Piața Presei”, pe următorul traseu:
* Sensul de mers „Cartier Henri Coandă” - „Piața Presei” pe Strada Biharia, Bulevardul Mircea Veroiu, Strada Ștefan Mihăilescu-Brăila, Strada Câmpul Pipera, Bulevardul Pipera, Pasaj CFR Pipera, Șoseaua Pipera, Strada Nicolae Caramfil, Bulevardul Beijing, Bulevardul Aviatorilor, Bulevardul M-șal Constantin Prezan, Strada Alexandru Constantinescu, Bulevardul Mărăști. Traseul are 9 stații.
* Sensul de mers „Piața Presei” - „Cartier Henri Coandă” pe Bulevardul Kiseleff, Arcul de Triumf, Piața Charles de Gaulle, Bulevardul Aviatorilor, Strada Nicolae Caramfil, Șoseaua Pipera, Pasaj CFR Pipera, Bulevardul Pipera, întoarcere în intersecția cu sens giratoriu Bulevardul Pipera/ Șoseaua București Nord, Bulevardul Pipera, Strada Câmpul Pipera, Strada Ștefan Mihăilescu-Brăila, Bulevardul Mircea Veroiu, Drumul Nisipoasa, Bulevardul George Constantin, Strada Biharia. Traseul are 14 stații.
Intervalul de succedare în stații este de 20 de minute în orele de vârf, și de 30 de min în restul zilei.
Prin înființarea acestei linii, STB SA dezvoltă rețeaua de transport către noile cartiere rezidențiale și face astfel legătura atât cu mijloacele de transport de suprafață din zona centrală a Capitalei, cât și cu metroul. Mii de locuitori vor putea accesa mult mai ușor mijloacele de transport în comun, fără a mai fi nevoiți să se bazeze exclusiv pe autoturismul personal.
Primăria Capitalei și Societatea de Transport București STB SA se implică activ în dezvoltarea unui plan integrat de transport public în comun, astfel încât toți cetățenii să beneficieze de servicii fiabile și calitative.
Pentru a marca celebrarea celor 561 de ani de la prima atestare documentară a Bucureștiului, Primăria Capitalei, prin Creart, în parteneriat cu Societatea de Transport București STB SA, propune publicului proiectul special „Bucharest – One Heart. One Story.”
Evenimentul se desfășoară în aer liber, în perioada 16 – 20 septembrie 2020.
Cu acest prilej orașul este sărbătorit prin unitate, mesaje, culoare și frumos. Proiectul nu presupune aglomerarea participanților în cadrul unor adunări publice dedicate, ci aducerea actelor artistice pe traseul lor zilnic, prin:
* Expoziție de artă urbană în mișcare: tramvaie personalizate cu graffiti;
* Festivalul Internațional iMapp Bucharest 2020 online;
* Proiecții video pe fațadele unor clădiri din inima orașului – Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București, Hotel InterContinental și Universitatea din București - 20 septembrie, între orele 20:30 și 23:00.
Din 20 septembrie și până pe 10 decembrie, 7 tramvaie de pe liniile 1, 10, 21, 25, 27, 40 și 41 vor încânta privile pasionaților de street art și ale trecătorilor, în drumul lor spre casă, serviciu sau alte destinații. Aceștia vor descoperi un București efervescent și vibrant, cu povești care transcend imaginile și provoacă privitorul să vadă dincolo de ele și să descopere, într-un alt mod, acest fenomen al artei urbane, precum și mesajele frumos conturate ale artiștilor.
Tot în acest context social-cultural, Societatea de Transport București STB SA organizează duminică, 20 septembrie, între orele 11:00 și 13:00, „Parada Tramvaielor de Epocă.” Vehiculele vor străbate centrul Capitalei, circulând pe traseul Depoul Piața Victoriei, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare, Obor, Calea Moșilor, Piața Sfântul Gheorghe și retur. Pentru a respecta măsurile de prevenire a infectării cu noul Coronavirus, tramvaiele vor circula fără călători. Ele vor staționa la terminalul Piața Sfântul Gheorghe, unde pasionații de istorie și tradiție vor putea admira și fotografia vehiculele de epocă.
Din convoi va face parte tramvaiul tip V056, fabricat în anul 1956 prin modernizarea tramvaiului Doyle-Thompson. Caracteristicile tehnice ale acestuia sunt: număr de osii – 2; lungime – 10.3 m; lăţime – 2.182 m; greutate (gol) – 12.2 t; locuri pe scaune – 13, capacitate – 16 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 1981.
Un alt tramvai din cadrul paradei, tip EP/V3A, a fost produs în anul 1976, prin modernizarea tot în cadrul Uzinei de Reparaţii, a tramvaiului Electroputere Craiova (fabricat în 1955). Caracteristicile tehnice sunt: număr de osii – 4; lungime 14.1 m; lăţime – 2.27 m; greutate (gol) – 20.4t; locuri pe scaune – 20; capacitate – 156 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 2002.
Cel de-al treilea tramvai va fi Rathgerber tip 3.16, fabricat în perioada 1966-1969, intrat în inventarul STB (fostă RATB) în anul 1999. Caracteristicile tehnice sunt: lungime – 16.7 m; lăţimea – 2.35 m; greutate – 23.3 t; locuri pe scaune – 40; capacitate – 151 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 2002, după care a fost transformat în vagon tip restaurant, în cadrul Uzinei de Reparaţii a STB.
Începând de sâmbătă, 19.09.2020, liniile de autobuz 243 și 343 vor funcționa pe trasee modificate, ca urmare a finalizării lucrărilor de modernizare desfășurate pe Str. Fabrica de Glucoză.
Astfel, autobuzele liniei 243 vor circula pe traseul actual de la terminalul „Cora Pantelimon” până la „Bd. Lacul Tei”, apoi pe un traseu prelungit, pe Str. Petricani, Bd. Dimitrie Pompeiu, Str. Gara Herăstrău, Șos. Pipera, până la terminalul „CFR Constanța”, cu întoarcere pe Șos. Pipera, Str. Barbu Văcărescu, Str. Fabrica de Glucoză, Str. Gara Herăstrău, Bd. Dimitrie Pompeiu, Str. Petricani, de unde revine pe traseul actual.
Pe traseul prelungit, autobuzele liniei 243 vor efectua opriri astfel:
- pe Str. Petricani, în stațiile comune cu cele ale liniei 343: „Bd. Lacul Tei” (pe sensul spre „CFR Constanța”), „Ștrandul Tei” (pe ambele sensuri) și „Fabrica de Glucoză” (pe sensul spre „Cora Pantelimon”),
- pe Bd. Dimitrie Pompeiu, în stațiile nou înființate „Șoseaua Petricani”, „Rocin”, „Platforma Pipera” (pe ambele sensuri) și „Metrou Pipera” (pe sensul spre Șoseaua Petricani), precum și în stația „Metrou Pipera”, comună cu cea a liniei N125 (pe sensul spre CFR Constanța),
- pe Șos. Pipera, în stațiile comune cu cele ale liniilor 112 și 135, de pe ambele sensuri: „Barbu Văcărescu”, „Marin Dracea”, „Pipera” și „CFR Constanța”.
Autobuzele liniei 343 vor circula pe traseul de bază între „Institutul Oncologic” și intersecția Str. Petricani/ Șos. Fabrica de Glucoză/ Autostrada A3, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Șos. Fabrica de Glucoză, Calea Floreasca, Bd. Mircea Eliade, Str. Av. Radu Beller, cu întoarcere la Piața Dorobanți.
Pe traseul modificat, autobuzele liniei 343 vor efectua opriri astfel:
- în stațiile: „Fabrica de Glucoză” (pe sensul spre Piața Dorobanți), „Fabrica de Glucoză 15” (pe sensul spre Piața Dorobanți), „George Constantinescu” (în ambele sensuri), „Chefalului” (în ambele sensuri), Barbu Văcărescu (în ambele sensuri), „Fabrica de glucoză 8” (pe sensul spre „Institutul Oncologic”), „Petricani” (pe sensul spre „Institutul Oncologic”),
- în stațiile nou înființate de pe Șos. Fabrica de Glucoză: „Șoseaua Fabrica de Glucoză” (în ambele sensuri), „Ancuța Băneasa” (în ambele sensuri), „Ceaikovski” (pe sensul spre „Institutul Oncologic”),
- în stațiile comune cu cele ale liniei 135, de pe Calea Floreasca: „Sala Lucian Grigorescu” (în ambele sensuri), „Piața Dorobanți” (în ambele sensuri),
- în stațiile comune cu cele ale liniilor 182 și 282, de pe Str. Av. Radu Beller
- în stația nou înființată, „Piața Dorobanți” (în ambele sensuri), de pe Calea Dorobanți.
Astăzi, 18.09.2020, în jurul orei 16:00, un tramvai din linia 41 care circula pe Șoseaua Virtuții, pe sensul spre terminalul „Ghencea”, a accidentat o persoană care traversa prin loc nepermis.
Din această cauză, circulația tramvaielor liniei 41 a fost blocată. Pentru preluarea călătorilor din zonă, STB SA a înființat operativ o linie navetă de autobuze, între terminalele Ghencea și Piața Presei.
La locul accidentului au fost prezente echipajele de la Poliție și Ambulanță. Cazul va fi cercetat de către organele de poliție.
Circulația tramvaielor liniei 41 a fost relută la ora 17:45.
Pasajul Rutier Ciurel va fi deschis circulației începând cu data de 19.09.2020, anunță Primarul General al Capitalei.
Având în vedere acest aspect, de la aceeași dată, linia 601 va funcționa pe un traseu modificat pe sensul spre terminalul „Semănătoarea Poarta 2”.
Astfel, autobuzele vor circula pe traseul de bază între terminalul „Piața Rosetti” și intersecția Șos. Virtuții/ Splaiul Independenței, apoi pe un traseu modificat, pe Pasajul Rutier Ciurel, Splaiul Independenței, până la capătul de linie „Semănătoarea Poarta 2”.
De la aceeași dată, stația „Pod Ciurel”, amplasată pe Splaiul Independenței, pe sensul spre „Semănătoarea Poarta 2”, va fi suspendată.
Traficul rutier pe Calea Victoriei și pe Bd. Unirii se va desfășura fără restricțiile de circulație ce au fost impuse asupra zilelor de sfârșit de săptămână, necesare pentru funcționarea zonelor de promenadă din centrul Capitalei în perioada 22.05.2020 – 14.09.2020.
Astfel, începând de sâmbătă, 19.09.2020, autobuzele liniilor 361 și 784 revin pe traseele de bază pe sensul de mers spre Piața Unirii, cel care a fost modificat pe anumite tronsoane din arterele menționate mai sus.
Astăzi, 17 septembrie 2020, în jurul orei 10:40, un conducător de tramvai de pe linia 25, care circula pe Șoseaua Giurgiului – sens CFR Progresul, la plecare din stația „Muzeul Bacovia”, a fost împușcat cu un pistol cu aer comprimat de către un participant la trafic, fiind rănit ușor în zona capului.
După pornirea tramvaiului din stație, o călătoare a alergat să se urce în tramvai, iar acesta nu a mai putut opri. Conducătorul unui autoturism BMW aflat în trafic, care circula paralel cu vagonul a observat și i-a adus injurii vatmanului. După discuția cu acesta, a scos și a folosit un pistol cu aer comprimat, rănindu-l ușor.
Nu au fost necesare intervenții medicale, iar vatmanul în vârstă de 45 de ani se află în afara oricărui pericol.
Tramvaiul s-a retras la depoul Giurgiului. Circulația tramvaielor pe Șos. Giurgiului nu a fost afectată. Cazul este în cercetare de către organele de poliție.
Societatea de Transport Bucuresti își exprimă îngrijorarea faţă de o astfel de manifestare violentă, care ar fi putut să aibă repercusiuni grave atât asupra vatmanului, cât și asupra călătorilor și a celorlalți participanți la trafic.
Începând cu data de 18.09.2020, autobuzele liniei regionale R420 vor efectua opriri suplimentare în localitatea Sintești în două stații noi, amplasate pe ambele sensuri: „Petruș” (situată între stațiile „Rromi” și „Biserica Sintești”) și „La Ceaușu” (situată între stațiile „Linia Gării” și „Șeicaru”).
ACTUALIZARE:
Începând cu data de 19.09.2020, liniile de troleibuz 70 și 79 au revenit la traseele de bază.
Troleibuzele liniilor 70 și 79 circulă pe trasee deviate începȃnd cu data de 17.09.2020, în vederea asigurării condițiilor necesare executării unor lucrări operative de remediere a unei avarii la rețeaua de alimentare cu apă din intersecția Bd. Nicolae Grigorescu/Str. Constantin Brȃncuşi.
Astfel, linia 70 funcționează pe traseul de bază între capătul de linie „Vasile Pârvan“ şi intersecţia Bd. Pache Protopopescu/ Bd. Ferdinand, apoi pe un traseu modificat, pe Bd. Ferdinand, Bd. Gării Obor, Str. Baicului, pânã la terminalul „Baicului“ (aferent liniilor de troleibuz 69 şi 85).
Pe traseul deviat, troleibuzele liniei 70 vor efectua opriri în stațiile liniilor 69 și 85.
Linia 79 funcționează pe traseul de bazã între capătul de linie „Gara de Nord“ şi intersecţia Bd. Pache Protopopescu/ Str. Popa Nan/ Str. Matei Voievod, apoi pe un traseu modificat, pe Str. Matei Voievod, Str. Vatra Luminoasã, Bd. Pierre de Coubertin, până la terminalul „Arena Naţională“ (aferent liniilor 66, 86, 90 și 143).
Pe traseul deviat, troleibuzele liniei 79 vor efectua opriri în stațiile liniilor 86 și 90.
Preluarea călătorilor de pe tronsonul părăsit de troleibuzele liniilor 70 și 79 este asigurată de autobuzele liniei navetă 670, care circulă între capătul de linie „Bd. Basarabia” (aferent liniilor 70, 79 şi 102) şi Piața Pache Protopopescu (Izvorul Rece), pe traseul: Str. Lucrețiu Pătrășcanu, Str. Constantin Brȃncuşi, Str. Baba Novac, Str. Dristorului, Str. Delea Noua, Str. Delea Veche, Str. Budilă, Str. Tepeş Vodă, Str. Popa Nan, Bd. Pache Protopopescu, cu întoarcere în rondul de la Piaţa Pache Protopopescu, pe Bd. Pache Protopopescu, Str. Popa Nan, Str. Delea Veche, Str. Delea Nouă, Str. Dristorului, Str. Baba Novac, Str. Constantin Brȃncuşi, Str. Lucreţiu Pătrăşcanu.
Autobuzele liniei 670 vor efectua opriri între capătul de linie „Bd. Basarabia“ şi staţia „Şcoala Iancului“, în staţiile de troleibuz ale liniilor 70 și 79.
Actualizare:
Liniile de autobuz 138, 178 și 278 vor funcționa în continuare pe traseu modificat (conform descrierii de mai jos), având în vedere prelungirea duratei lucrărilor edilitare de pe Str. Rezervelor până la data de 17.09.2020.
Liniile 138, 178 și 278 vor funcționa pe traseu modificat în zona Militari - Chiajna în perioada 11.09.2020 - 16.09.2020, în vederea asigurării condițiilor necesare executării lucrărilor edilitare pe Str. Rezervelor.
Astfel, de la intersecția Drumul Osiei cu Str. Rezervelor, pe sensul spre Comuna Chiajna, autobuzele acestor linii vor circula pe Str. Macului, Str. Acvilei, Str. Apeductului, Str. Tineretului, terminalul „Cartier Militari”.
Pe celălalt sens, traseul nu se modifică.
Pe traseul modificat, autobuzele liniilor 138, 178 și 278 vor efectua opriri în stațiile: „Macului” (situată pe str. Macului, la aproximativ 50 m după strada Rezervelor), „Acvilei” (situată pe str. Macului”, cu 30 m înainte de intersecția cu str. Acvilei), „Apeductului” (situată pe str. Apeductului, la aproximativ 50 m după intersecția cu str. Acvilei), „Rezervelor” (situată pe str. Apeductului) și „Biserică” (situată pe str. Apeductului, înainte de intersecția cu Rezervelor).