Comunicate
Linia regională R462 va reveni, parțial, la traseul programat inițial, datorită finalizării lucrărilor edilitare de pe Str. Independenței, pe tronsonul cuprins între Str. Milano și Str. Horia.
Astfel, începând cu data de 05.09.2020, autobuzele liniei R462 vor circula pe următorul traseu cuprins între terminalele „Remat Buftea” şi „Oraş Buftea”: DN7, Str. Milano, Str. Independenţei, Str. Horia, Str. Știrbei Vodă, Șos. București-Târgoviște, Str. Viilor, Str. Șantierului, Bd. Mihai Eminescu, Șos. București-Târgoviște, Str. Industriei, cu întoarcere pe Șos. București-Târgoviște, Bd. Mihai Eminescu, Str. Șantierului, Str. Viilor, Șos. București-Târgoviște, Str. Știrbei Vodă, Str. Horia, Str. Independentei, Str. Milano, DN7.
Referitor la informațiile apărute pe pagina de socializare a unui candidat la funcția de Primar General al Capitalei, care susține nefondat că Registrul Auto Român ar fi respins omologarea primului autobuz Diesel Euro 3 cu motor convertit la alimentarea cu gaz natural comprimat, cu normă de poluare Euro 6, Societatea de Transport București STB SA face următoarele:
PRECIZĂRI
Societatea de Transport București - STB SA își reafirmă neutralitatea politică, mai ales în perioada unei campanii electorale virulente. În acest context STB, cea mai mare societate de transport public din România, se află astăzi în situația de a semnala difuzarea unor informații false în mediul public, fapt care are ca efect denigrarea muncii și eforturilor angajaților săi.
Unul dintre candidații la funcția de Primar General a distribuit pe o rețea de socializare informații complet eronate, cu scopul vizibil de a minimiza eforturile depuse în ultimii ani în vederea implementării celui mai mare proiect de modernizare a flotei STB SA.
STB SA dezminte datele prezentate în postarea respectivă, care sunt dovada lipsei de informare și încercarea de a muta în domeniul tehnic lupta pentru obținerea fotoliului de primar.
Considerăm că acest gest este o jignire la adresa oamenilor implicați în acest demers unic la nivel european, întrucât STB SA este prima companie care a realizat conversia omologată a unui motor Diesel Euro 3 în motor pe gaz natural comprimat (GNC) cu normă de poluare Euro 6.
Acest prim autobuz a fost deja declarat apt din punct de vedere tehnic și urmează să intre în procedura de omologare la Registrul Auto Român (R.A.R), unde va fi testat de specialiști, după care va intra în circulație, pentru probe. Această procedură, care include formalitatea de respingere a unui vehicul modificat, este una standard pentru reomologarea acestuia: până la finalizarea testelor, este necesar, procedural, ca Registrul Auto Român să-l declare respins.
Ca urmare, STB SA solicită formularea de scuze în mod public față de angajații societății, care fac eforturi pentru creșterea calității serviciilor oferite călătorilor și reducerea poluării în București. Este vorba despre o încercare de manipulare politică și socială prin interpretarea unor informații primare, neverificate.
Chiar și fără a face vreo verificare privind procedurile R.A.R, orice persoană interesată de adevăr putea afla foarte simplu, și doar citind presa, că motorul acestui prototip de autobuz GNC a trecut deja testele realizate de Institutul BOSMAL din Polonia, recunoscut și acreditat la nivel european, și îndeplineşte toate cerinţele standardului Euro 6. Pe de altă parte, este notoriu faptul că, atât caroseria, cât și interiorul autobuzului, sunt fabricate de compania germană Mercedes-Benz, fiind omologate deja de R.A.R de când a fost introdus acest model pe piață.
STB SA dă asigurări bucureștenilor că va continua eforturile de creștere a calității serviciilor oferite și de modernizare a flotei, în condiții de menținere a neutralității politice, indiferent de interesul politicienilor pentru bazinul electoral reprezentat de cei peste 11.000 de salariați ai societății.
Începând cu data de 05.09.2020, stația de autobuz „Drumul Cooperativei” (aflată pe sensul spre centru), aferentă liniilor 122, 185, 222, 385, R422, R423 și R425, va reveni pe amplasamentul inițial, situat la aproximativ 40 de metri după intersecția cu Drumul Cooperativei, ca urmare a reconfigurării tramei stradale pe Prelungirea Ghencea (pe tronsonul cuprins între Str. Râul Doamnei și Str. Brașov) și inaugurării noilor benzi de circulație pe această arteră.
Vineri, 04.09.2020, începând cu ora 18:00, circulația rutieră va fi restricționată pe Bd. Pierre de Coubertin, pe tronsonul cuprins între Str. Vatra Luminoasă și intrarea în Stadionul „Arena Națională”, în vederea asigurării condițiilor necesare desfășurării partidei de fotbal România – Irlanda de Nord pe „Arena Națională”.
Având în vedere aceste măsuri, STB SA va modifica circulația mijloacelor de transport public de pe traseele din zonă, astfel:
Troleibuzele liniei 86 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Dridu” și intersecția Str. Vatra Luminoasă/ Str. Tony Bulandra, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Str. Tony Bulandra, până la Depoul Vatra Luminoasă.
Troleibuzele liniei 90 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Valea Argeșului” și intersecția Str. Vatra Luminoasă/Str. Tony Bulandra, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Str. Tony Bulandra, până la Depoul Vatra Luminoasă.
Autobuzele liniei 143 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Bucur Obor” și intersecția Str. Baicului/ Șos. Pantelimon, apoi pe un traseu modificat, pe Șos. Pantelimon, Bd. Ferdinand, Bd. Gării Obor, până la terminalul „Baicului” (comun cu cel al liniilor 69, 86 și 682), cu întoarcere prin Str. Baicului, Str. Paharnicul Turturea, după care autobuzele vor urma traseul actual.
Pe traseul modificat, autobuzele liniei 143 vor efectua opriri pe Șos. Pantelimon (în stațiile liniei 101) și pe Bd. Gării Obor (în stațiile liniilor 69, 85 și 682).
Linia de autobuz 655 va funcționa pe traseul de bază între stația „Granitul” și intersecția Șos. Pantelimon/ Șos. Iancului, apoi pe un traseu modificat, pe Șos. Pantelimon, Bd. Ferdinand, Bd. Gării Obor, până la terminalul „Baicului” (comun cu cel al liniilor 69, 86 și 682), cu întoarcere prin Str. Baicului, Șos. Pantelimon.
Pe traseul modificat, autobuzele liniei 655 vor efectua opriri pe Șos. Pantelimon (în stațiile liniei 101) și pe Bd. Gării Obor (în stațiile liniilor 69, 86 și 682).
Liniile de tramvai 1 și 10 vor funcționa pe trasee modificate în nopțile de 03/04.09.2020, 04/05.09.2020 și 05/06.09.2020, între orele 00:30 – 04:00, din cauza întreruperii alimentării cu energie electrică a rețelei de contact pentru tramvaie de sub Pasajul Basarab, în vederea asigurării condițiilor de lucru pentru realizarea unor amenajări peisagistice urbane în această zonă.
Astfel, tramvaiele liniei 1 vor circula pe traseu scurtat în ambele sensuri, între terminalele „Romprim” şi „Bd. Banu Manta”, pe Șos. Olteniței, Calea Văcărești, Şos. Mihai Bravu, Şos. Ştefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Șos. Nicolae Titulescu, cu întoarcere pe breteaua Șos. Nicolae Titulescu – Bd. Banu Manta.
Tramvaiele liniei 10 vor circula pe un traseu modificat în ambele sensuri, între terminalele „Romprim” şi „Depoul Militari”, pe Șos. Olteniței, Șos. Viilor, Str. Dr. Constantin Istrati, Șos. Progresului, Bd. Timișoara, Str. Valea Cascadelor, Str. Preciziei. Pe traseul modificat, tramvaiele vor efectua opriri în stații comune cu cele ale liniilor 8, 25 şi 35.
Începând cu data de 03.09.2020, va fi reînființată staţia de autobuz „Pasaj CFR Otopeni” aferentă liniei 304, situată pe DN1 (pe breteaua Pasajului), pe sensul spre Şos. Odăii.
Primăria Capitalei, prin Societatea de Transport București – STB SA, înființează linia de autobuz 241, care va funcționa între terminalele „Cartier Apărătorii Patriei” și „Biserica Sfinții Brâncoveni” și va asigura transportul cetățenilor din cartierele rezidențiale construite în zona cuprinsă între Șos. Berceni – Bd. Metalurgiei – Str. Turnu Măgurele.
Astfel, începând cu data de 01.09.2020, autobuzele acestei linii vor circula pe traseul: Șos. Berceni, Bd. Metalurgiei, Drumul Binelui, Str. Aurel Perșu, Drumul Dealul Aluniș, cu întoarcere pe Str. Poștalionului, Drumul Binelui, Bd. Metalurgiei, Drumul Jilavei, Str. Turnu Măgurele, Șos. Berceni.
Traseul va avea 17 stații, iar autobuzele vor circula la un interval de 10-11 minute în perioadele de vârf și 20 de minute în restul zilei.
Începând cu data de 01.09.2020, ora 10:00, staţia de autobuz „Pod Eroilor”, aferentă liniilor 104, 123, 236, 336, 601 și N115, situată pe Splaiul Independenţei pe sensul spre Piaţa Unirii, va fi reamplasată la o distanță de aproximativ 40 de metri după intersecția cu Bd. Eroilor (spre Spitalul Universitar).
Societatea de Transport Bucureşti desfăşoară în acest weekend (29-30 august a.c.) încă o acţiune de curățare şi igienizare a vehiculelor, care face parte din campania începută înaintea declanşării pandemiei de coronavirus.
Astfel, sâmbătă şi duminică, peste 400 de angajaţi s-au mobilizat în autobaze şi depouri pentru a curăţa şi igieniza mijloacele de transport din parcul STB SA. Pentru fiecare vehicul care va ieşi în traseu, va fi aplicat programul aprofundat de spălare şi igienizare în interior şi exterior, precum şi neutralizarea graffiti-urilor.
De altfel, curăţenia vehiculelor se realizează zilnic, iar scopul acestor acţiuni care se derulează la sfârşit de săptămână este acela de a spori gradul de confort oferit călătorilor. Totodată, fiecare vehicul va fi ulterior monitorizat pentru a se urmări menținerea unui aspect decent.
În contextul pandemiei de coronavirus, STB SA a luat toate măsurile de precauție necesare și dezinfectează zilnic, conform prevederilor legale, toate vehiculele din parcul circulant.
STB SA face apel la călători să respecte eforturile angajaților săi și să păstreze curățenia, atât în vehicule, cât și în stații, dovedind un comportament și spirit civic responsabil. Totodată, Societatea de Transport București le mulţumeşte celor care au înţeles că de fiecare dintre noi depinde în ce condiţii călătorim.
(Cei interesaţi pot descărca imagini surprinse în timpul acţiunii de igienizare de la adresa de internet: http://stbsa.ro/media_pag ).
Începând cu data de 29.08.2020, circulația tramvaielor de pe linia 55 va fi suspendată pe tronsonul cuprins între Bd. Chișinău și stația „Granitul", în vederea executării lucrărilor la terminalul multimodal „Granitul", situat pe Șos. Pantelimon.
Astfel, linia de tramvai 55 va funcționa pe traseul de bază de la terminalul „Piaţa Sf. Vineri’’ până la intersecţia Şos. Pantelimon/ Bd. Chişinău, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Chişinău, Bd. Nicolae Grigorescu, Bd. Basarabia, până la terminalul „Republica’’, unde tramvaiele vor întoarce pe traseul comun cu cel al liniilor 36 și 46.
Pentru preluarea călătorilor va fi înființată linia navetă de autobuze 655, care va funcționa între terminalul “Arena Naţională” (aferent liniilor 66, 86, 90 și 143) şi staţia “Granitul” (aferentă liniilor 104 și 243), pe Bd. Pierre de Coubertin și Şos. Pantelimon.
Autobuzele liniei regionale R452 vor efectua opriri și în stațiile nou înființate „Halelor” și „Weber”, începând cu data de 26.08.2020.
Acestea vor funcționa pe DN 3, pe tronsonul cuprins între stațiile „Negru Vodă” și „Strada 24 Ianuarie”.
Începând cu data de 20.08.2020, ora 10:00, stația „Piața Sudului” (de pe sensul spre centru), aferentă liniilor de transport 73, 74, 76, 216, 312, 313, 381 și N105, va reveni pe amplasamentul inițial de pe Str. Nițu Vasile, situat în zona noului complex agroalimentar.
Linia regională R409 va funcționa pe un traseu prelungit, începând cu data de 15.08.2020, de la actualul capăt de linie din zona intersecției DJ 101B/Str. Plopilor, până la noul terminal „Merii Petchii”, situat pe DJ 101B, în zona Bisericii „Adormirea Maicii Domnului” (la o distanță de aproximativ 270 de metri).
Pe traseul prelungit, autobuzele liniei R409 nu vor efectua stații suplimentare.
Liniile de tramvai 1 și 10 vor funcționa pe traseu deviat în noaptea de 14/15.08.2020, între orele 00:30 – 04:00, în vederea executării unor lucrări la rețeaua de contact din zona Pasajului Bucur Obor.
Astfel, tramvaiele liniei 1 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Romprim” şi intersecția Şos. Mihai Bravu/ Bd. Ferdinand, apoi un traseu modificat, pe Bd. Ferdinand, Str. Ziduri Moşi, Şos. Colentina, Str. Turmelor, Str. Reînvierii, Str. Lizeanu, Şos. Ştefan cel Mare, de unde acestea reintră pe traseul actual.
Pe traseul modificat, tramvaiele vor efectua opriri în stații comune cu cele ale liniilor 14 şi 36.
Tramvaiele liniei 10 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Banu Manta” şi intersecția Şos. Ştefan cel Mare/ Str. Lizeanu, apoi un traseu modificat, pe Str. Lizeanu, Str. Reînvierii, Str. Turmelor, Şos. Colentina, Str. Ziduri Moşi, Bd. Ferdinand, Şos. Mihai Bravu, de unde acestea reintră pe traseul actual.
Pe traseul modificat, tramvaiele vor efectua opriri în stații comune cu cele ale liniilor 14, 16 şi 36.