Nr. crt. Intervalul orar Descrierea evenimentelor
1. 5:15-6:05 La Pasaj Lujerului, din cauza vagonului Plug perie rămas defect, vagoanele liniei 41 au staţionat 50 minute pe sensulul spre Ghencea, iar pe sensul spre Piaţa Presei Libere, 30 minute;
2. 5:20-5:55 Pe Bd. Ion Mihalache, în zona Clăbucet, din cauza unei avarii la reţeaua electrică de contact, tramvaiele din liniile 20, 24, 42 şi 45 au staţionat;
3. 6:20-6:35 Pe Bd. Ion Mihalache, la intersecţia cu Bd. Mareşal Averescu, sens Bd. Banu Manta, un tramvai din linia 24 a rămas defect, cu dispozitivul de salvare blocat, din cauza zăpezii;
4. 7:03-7:13 Pe Bd. Vasile Milea, înainte de intersecţia cu Bd. Timişoara, un tramvai din linia 35 a deraiat pe macaz;
5. 7:35-8:30 Pe Bd. Camil Ressu, la staţţia Ilioara, un tramvai din linia 27 a rămas defect. S-a înregistrat o blocare de 55 min. la liniile 23 şi 27 sens Sos. Mihai Bravu;
6. 8:15-8:20 Pe Sos. Stefan cel Mare, la Circul Bucureşti, un tramvai din linia 1 a rămas defect, cu dispozitivul de salvare blocat, din cauza zăpezii;
7. 8:25-9:40 Pe Bd. Regina Elisabeta, în zona intersecţiei cu Cal. Victoriei din cauza unui copac căzut pe reţeaua de contact a troleibuzelor, traseele liniilor 61, 66, 69, 70, 85, 90, 91, 92, 137, 138, 163, 268, 336, 601 au fost modificate la dispoziţia agenţilor de poliţie;
8. 8.35-8.40 Pe Str. Turmelor, un tramvai din linia 36 a staţionat din cauza unui copac căzut pe reţeau electrică de contact;
9. 8:45-8:50 Pe Sos. Alexandriei, la Piaţa Rahovei, doua autoturisme s-au tamponat pe linia de tramvai. Din această cauză, linia 32 a fost blocata 5 minute pe sensul spre Piaţa Unirii;
10. 8:25-8:55 Pe Bd. Maresal Averescu, un tramvai din linia 41 a rămas defect, cu dispozitivul de salvare blocat, din cauza zăpezii;
11. 8.40-9.20 Pe str. Dr. Istrate, un tramvai din linia 47 a rămas defect, cu dispozitivul de salvare blocat, din cauza zăpezii;
12. 9.00-9.11 Pe Bd. Ion Mihalache , din cauza unui autoturism parcat pe linia de tramvai, linia 42 a fost blocată 11 minute;
13. 9.00- 9.20 Pe Str. Barbu Văcărescu, sens Băneasa, un tramvai din linia 5 a rămas defect, cu dispozitivul de salvare blocat, din cauza zăpezii;
14. 9.37-9.57 La Piaţa Presei Libere, linia 41 a fost blocată din cauza unui autoturism parcat pe calea de rulare a tramvaiului;
15. 9.55-10.10 Pe Bd. Regina Elisabeta, sens Piaţa Universităţii, până în staţia Cişmigiu, din cauza unui copac căzut pe reţeau de contact a troleibuzelor, traseele liniilor 61, 66, 69, 70, 85, 90, 91, 92, 137, 138, 163, 268, 336, 601 au fost modificate la dispoziţia agenţilor de poliţie;
16. 9.55-10.25 Pe Calea Giuleşti, un tramvai din linia 11 a rămas defect, cu dispozitivul de salvare blocat, din cauza zăpezii;
17. 10.05-12.10 Pe Bd. Timişoara, înainte de intersecţia cu Bd. Vasile Milea, un autocamion a agăţat un element al reţelei de contact, blocând astfel circulaţia tramvaielor din liniiile 25, 35 şi 8;
18. 10.40-11.12 Pe Sos. Mihai Bravu/Str. Vatra Luminoasă, sens Cal. Dudeşti, un tramvai din linia 1 a rămas defect, cu dispozitivul de salvare blocat, din cauza zăpezii;
19. 11.05-11.35 Pe Sos. Progresului, în zona staţiei Inox, din cauza unui cablu TV căzut pe reţeaua de contact a tramvaielor liniile 47, 11, 25 şi 8 au fost blocate.

 

În vederea eficientizării şi îmbunătăţirii circulaţiei autobuzelor de pe linia 102, care în prezent are o lungime de 16,75 Km, începând de sâmbătă, 21.01.2012, acest traseu va fi modificat, prin utilizarea terminalului intermediar CET Sud Vitan, astfel:

 

Linia 102 va functiona între terminalele Cora Pantelimon şi CET Sud Vitan, pe Şos. Dudeşti – Pantelimion, Şos. Gării Căţelu, Şos. Pantelimon, Şos. Vergului, Şos. Morarilor, Bd. Basarabia, Bd. Nicolae Grigorescu, Bd. Camil Ressu, Str. Fizicienilor si Bd. Energeticienilor.

 

Totodată, se înfiinţează linia 202 între terminalele CET Sud Vitan şi CFR Progresul, pe următorul traseu: Bd. Energeticienilor, Calea Vitan, Şos. Vitan Bârzeşti, Str. Ion Iriceanu, Str. Turnu Măgurele, Str. Luică şi Şos. Giurgiului.

 

Intervalul de succedare între autobuzele de pe ambele linii va fi de 3 minute, iar abonamentele eliberate pe linia 102 vor fi valabile până la expirare şi pe linia 202. 

 

Ca urmare a extinderii lucrărilor la magistrala de metrou Drumul Taberei, accesul in statiile  de transport public de pe Str. Valea Ialomiţei va fi restricţionat. Din această cauză, începând de sâmbătă, 21.01.2012, linia 221 si linia de noapte N116 vor funcţiona pe trasee modificate, astfel:

 

Linia 221 va funcţiona între terminalele ,,C.E.T. Vest Militari’’ şi ,,Ghencea’’, pe următorul traseu: Bd. Timişoara, Str. Valea Oltului, Str. Valea Argeşului, Drumul Taberei (ramura de nord), Str. Braşov, Bd. Ghencea, cu întoarcere pe Bd. Ghencea, Str. Braşov, Drumul Taberei (ramura de sud), Str.Valea Argeşului, Str. Valea Oltului şi Bd.Timişoara.

 

Linia de noapte N116 va funcţiona pe traseul actual între Piaţa Unirii şi intersecţia Drumul Taberei/Str. Valea Ialomiţei, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Drumul Taberei, Str. Valea Argeşului, Str. Valea Oltului, Bd. Timişoara apoi traseul actual.

 

În vederea eficientizării serviciului de transport public în Capitală, începând cu data de 12.01.2012, vor fi operate o serie de modificări asupra liniilor de noapte ale R.A.T.B., prin extinderea unor trasee şi adaptarea programelor de circulaţie în funcţie de cererea de transport. 

>>> Harta traseelor de noapte actualizată <<<<

Astfel, unele linii de noapte vor funcţiona pe trasee prelungite sau modificate, după cum urmează: 

Linia N101 va funcţiona pe traseul actual, între Piaţa Unirii şi intersecţia Şos. Colentina cu Str. Teiul Doamnei, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Str. Teiul Doamnei, Bd. Lacul Tei, Str. Doamna Ghica, Şos. Colentina până la terminalul „Pasaj Colentina”. 

Linia N102 va funcţiona pe traseul actual, între Piaţa Unirii şi Piaţa Iancului, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Şos. Mihai Bravu, Str. Vatra Luminoasă, Bd. Pierre de Coubertin, Şos. Iancului, Şos. Pantelimon până la terminalul „Granitul”. 

Linia N103 va funcţiona pe un traseu prelungit de la cap linie „Faur Poarta 4”, pe Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Şos. Morarilor, Şos. Vergului, Şos. Pantelimon, până la terminalul „Granitul”. 

Linia N104 va funcţiona pe un traseu prelungit de la cap linie „Barajul Dunării”, pe Str. Liviu Rebreanu şi Bd. 1 Decembrie 1918, până la terminalul „Faur Poarta 4”. 

Linia N106 va funcţiona pe traseul actual, între Piaţa Unirii şi intersecţia Şos. Berceni cu Str. Ion Iriceanu, apoi pe un traseu modificat pe Str. Ion Iriceanu până la intersecţia cu Şos. Olteniţei, urmând apoi traseul Str. Ion Iriceanu, Str. Turnu Măgurele, până la terminalul “Bd. Alexandru Obregia”, cu întoarcere prin Str. Turnu Măgurele, Str. Ion Iriceanu, până la intersecţia cu Şos. Olteniţei, Str. Ion Iriceanu, Şos. Berceni şi apoi trasul actual. 

Linia N112 va funcţiona pe traseul actual, între „Piaţa Unirii” şi intersecţia Şos. Olteniţei cu Bd. Constantin Brâncoveanu, apoi pe Şos. Olteniţei, Piaţa Sudului, Str. Niţu Vasile, Str. Izvorul Rece, Str. Reşiţa, Piaţa Reşiţa, Str. Luică, Str. Anghel Alexandru, Str. Zeţarilor, terminalul „Zeţarilor”. 

Linia N116 va funcţiona pe un traseu prelungit de la cap linie „Valea Ialomiţei”, pe Str. Valea Oltului, Bd. Timişoara, Str. Valea Cascadelor, Bd. Iuliu Maniu, până la terminalul „Master”. 

Linia N117 va funcţiona pe un traseu prelungit, de la cap linie “Laromet”, pe Bd. Bucureştii Noi, până la terminalul “Ştrand Străuleşti”. 

Linia N119 va funcţiona, pe sensul de mers spre “C.F.R. Constanţa”, pe traseul actual, între Piaţa Unirii şi intersecţia Calea Dorobanţilor cu Şos. Ştefan cel Mare, apoi pe un traseu modificat pe Şos. Ştefan cel Mare, Cal. Floreasca, Str. Fabrica de Glucoză, apoi traseul actual. Pe sensul spre “Piaţa Unirii”, din Bd. Aviatorilor linia va funcţiona pe Str. Mircea Eliade, Cal. Floreasca, Şos. Ştefan cel Mare, Cal. Dorobanţilor, Bd. Dacia, Piaţa Romană, apoi traseul actual.

 Linia N120 va funcţiona pe traseul actual, între Piaţa Unirii şi Pod Eroilor, apoi pe un traseu modificat pe Splaiul Independenţei, Str. Petre Popovăt, Cal. Crângaşi, Bretea Pasaj Grant, Cal. Griviţei, Bretea Pasaj Grant, Cal. Crângaşi, Şos. Virtuţii, Bd. Timişoara, Str. Valea Cascadelor, Bd. Iuliu Maniu, Str. Apusului, până la “Complex Comercial Apusului”, cu întoarcere prin Str. Apusului, Bd. Iuliu Maniu, Str. Valea Cascadelor, Bd. Timişoara, Şos. Virtuţii, Cal. Crângaşi, Bretea Pasaj Grant, Cal. Griviţei, Bretea Pasaj Grant, Cal. Crângaşi, Şos. Virtuţii, Splaiul Independenţei, până la Piaţa Unirii. 

Linia N121 va funcţiona pe traseul actual, între Piaţa Unirii şi intersecţia Cal. 13 Septembrie cu Şos. Progresului, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Calea 13 Septembrie, Str. Petre Ispirescu, Str. Mărgeanului, Str. Buzoieni, Str. Amurgului, Str. Cârlibaba, Str. Salviei, Str. Bachus, Prelungirea Ferentarilor, Zeţarilor, cu întoarcere pe Prelungirea Ferentarilor, Str. Bachus, Str. Salviei, Str. Amurgului, Str. Caporal Preda, Str. Soldat Croitoru, Str. Buzoieni, Str. Mărgeanului, Str. Petre Ispirescu, Cal. 13 Septembrie, Bd. Libertăţii, Splaiul Independenţei, Piaţa Unirii. 

Linia N122 va funcţiona pe traseul actual, între Piaţa Unirii şi intersecţia Bd. Ghencea cu Str. Braşov, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Str. Braşov, Bd. Timişoara, Str. Valea Oltului, până la terminalul “Valea Oltului”. 

Linia N123 va funcţiona pe traseul actual, între Piaţa Unirii şi “Lacul Tei”, pe traseul: Piaţa Unirii (Aleea II), Bd. I. C. Brătianu, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sfânta Vineri, Calea Moşilor, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascar, Bd. Dacia, Str. Alecu Russo, Str. Tunari, Str. Barbu Văcărescu, Str. Eugen Botez, Str. Gheorghe Bănciulescu, Cal. Floreasca, Str. Ceaikovschi, Str. Barbu Văcărescu, Bd. Lacul Tei, “Lacul Tei”, cu întoarcere pe Bd. Lacul Tei, Str. Barbu Văcărescu, Str. Ceaikovski, Cal. Floreasca, Şos. Ştefan cel Mare, Str. Tunari, Str. Alecu Russo, Bd. Dacia, Str. Vasile Lascăr, Str. Armand Călinescu, Str. Sfânta Vineri, Calea Moşilor, Bd. Corneliu Coposu, Piaţa Unirii (Str. Halelor, Aleea III, Aleea II).

 

Referitor la accidentul produs în data de 06.01.2012, în care au fost implicaţi domnul Mircea Lucescu şi un conducător de tramvai de pe linia 1, Regia Autonomă de Transport Bucureşti face următoarele precizări:

Conducătorul de tramvai implicat în accident a respectat normele de circulaţie preventivă şi a făcut tot posibilul pentru evitarea evenimentului.

Acesta a utilizat toate sistemele de frânare, cu care este dotat tramvaiul, frâna electrodinamică de serviciu, frâna electrohidraulică de oprire şi staţionare şi frâna electromagnetică cu patină, pentru situaţii deosebite, însă, spaţiul redus dintre tramvai şi autoturism nu a permis oprirea tramvaiului şi evitarea totală a evenimentului de circulaţie. 

Angajatul are o vechime de 19 ani în RATB şi în toată această perioadă nu a fost implicat în accidente rutiere din culpă proprie, fiind un bun profesionist. 

De asemenea, precizăm că întregul personal de bord RATB este supus controalelor medicale periodice la cabinetele de medicina muncii, conform legislaţiei în vigoare. 

Aşteptăm concluziile anchetei organelor de cercetare, abilitate să stabilească adevărul în acest caz şi dorim să-i transmitem pe această cale domnului Mircea Lucescu urările noastre de însănătoşire grabnică. 

“Am făcut tot posibilul pentru evitarea accidentului. Am avut o reacţie cât se poate de rapidă şi am acţionat toate sistemele de frânare de care dispune tramvaiul. Dacă era un conducător mai puţin experimentat în locul meu, nu reacţiona atât de prompt”, declară vatmanul implicat în eveniment.

Ca urmare a extinderii lucrărilor la magistrala de metrou Drumul Taberei,  începând cu data de 07.01.2012, se va restricţiona traficul rutier pe Str. Valea Ialomiţei. Din această cauză, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va modifica traseele liniilor de transport public din zonă, astfel:

 

 Liniile 90 şi 93 vor funcţiona pe traseele actuale între terminalele „Stadionul Naţional Arena”, respectiv „Gara de Nord” şi intersecţia Drumul Taberei/Str. Sibiu, apoi pe un traseu modificat prin Str. Sibiu, Bd. 1 Mai, Drumul Taberei, Str. Valea Argeşului, până la terminalul ,,Valea Argeşului’’.

 

Linia 91 va funcţiona între Piaţa Rosetti şi Depoul Alexandria, pe următorul traseu: Bd. Carol I, Bd. Regina Elisabeta, Bd. M. Kogălniceanu, Piata Operei, Bd. Eroii Sanitari, Şos. Cotroceni, Bd. G-ral Vasile Milea, Drumul Taberei, Dr. Sării, Şos. Antiaeriană şi Şos. Alexandria.

 

Linia 71 se suspendă, iar pentru preluarea călătorilor în zona Drumul Taberei, se înfiinţează linia navetă de autobuze 668. Autobuzele vor circula între terminalul „Valea Oltului” şi ,,Orizont’’, pe următoarele artere:  Str. Valea Oltului, Str. Valea Argeşului, Drumul Taberei (ramura de Nord), cu întoarcere pe Drumul Taberei, Str. Valea Argeşului şi Str. Valea Oltului.

 

Linia 268 va funcţiona pe traseul actual între „Universitate” şi terminalul ,,Valea Argeşului’’, apoi pe un traseu prelungit până la terminalul ,,Valea Oltului’’, prin  Str. Valea Argeşului şi           Str. Valea Oltului.

 

De la aceeaşi dată, linia 96 de troleibuze revine în terminalul ,,Depoul Alexandria’’ şi va funcţiona pe următorul traseu: Gara de Nord, Str. Witing, Calea Plevnei, Str. Constantin Noica, Şos. Cotroceni, Bd. Iuliu Maniu, Bd. Vasile Milea, Drumul Taberei, Drumul Sării, Str. Antiaeriană, Şos. Alexandriei, cu întoarcere prin  Şos. Alexandriei,  Drumul Sării,  Str. Lt. N. Găină, Drumul Taberei, Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Str. Constantin Noica, Str. Mircea Vulcanescu, Str. Baldovin Parcalabul şi Str. Gării de Nord.

 

Menţionăm că, liniile amintite vor fi monitorizate permanent, iar în functie de dinamica cererii de transport se vor realiza modificări în structura parcului circulant.

Cu ocazia manifestărilor cultural-artistice dedicate „Revelionului 2012", desfăşurate în Piaţa George Enescu în perioada 31.12.2011, ora 20:00 - 01.01.2012, ora 02:00 şi în Piaţa Constituţiei în perioada 31.12.2011, ora 22:00 - 01.01.2012, ora 06:00, Brigada de Poliţie Rutieră va restricţiona traficul rutier pe Cal. Victoriei (între Piata Victoriei si Str. Ion Câmpineanu), pe Str. Ştirbei Vodă (între Str. Luterană şi Cal. Victoriei), Str. George Enescu, Str. Episcopiei, Str. Dem Dobrescu, Str. C.A. Rosetti, precum şi pe Bd. Unirii (între Bd. I. C. Brătianu şi Bd. Libertăţii), Bd. Libertăţii (între Bd. Naţiunile Unite şi Calea 13 Septembrie).

 

Din această cauză, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va reorganiza traseele de autobuze din zonele menţionate, astfel:

 

Linia 122 va funcţiona pe sensul spre P-ţa Victoriei pe un traseu modificat de la intersecţia Str. Ştirbei Vodă/Str. Luterană/Str. I. Câmpineanu prin Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, P-ţa Romană, Bd. Lascar Catargiu, apoi traseul de bază.

Liniile 126, 168, 226 şi 368 vor funcţiona pe sensul spre P-ţa Romană pe un traseu modificat de la intersecţia Str. Ştirbei Vodă/Str. Luterană/Str. I. Câmpineanu prin Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, Cal. Dorobanţilor, P-ţa Lahovari, Str. George Enescu, cu întoarcere prin Bd. Magheru, Bd. Dacia, Str. M. Vulcănescu, apoi traseele de bază.

Liniile 137, 138 şi 268 vor funcţiona pe sensul spre P-ţa 21 Decembrie 1989 pe un traseu modificat de la intersecţia Str. Ştirbei Vodă/Str. Luterană/Str. I. Câmpineanu prin Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, P-ţa Romană, Bd. Magheru, Bd. N. Bălcescu, P-ţa 21 Decembrie 1989, apoi traseele de bază.

Linia 178 va funcţiona de la intersecţia Str. Ştirbei Vodă/Str. Luterană/Str. I. Câmpineanu pe un traseu prelungit la P-ţa Romană, prin Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, Cal. Dorobanţilor, P-ţa Lahovari, Str. George Enescu, cu întoarcere prin Bd. Magheru, Bd. Dacia, Str. M. Vulcănescu, apoi traseul de bază.

Linia 300 va funcţiona pe traseul de bază între ,,Clăbucet’’ şi  P-ţa Romană apoi modificat pe Bd. Dacia, Cal. Dorobanţilor, P-ţa Lahovari, Str. George Enescu, cu întoarcere prin Bd. Magheru, Bd. Lascăr Catargiu, apoi traseul actual.

Linia 361 va funcţiona pe traseul actual între ,,Piaţa Presei’’ şi intersecţia Piaţa Victoriei, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri prin Bd. Lascăr Catargiu, Bd. Gh. Magheru, Bd. N. Bălcescu, Bd. I. C. Brătianu, până la Piaţa Unirii.

 

Linia 136 va funcţiona pe traseul de bază între ,,C.E.T. Vest Militari’’ şi intersecţia Cal. 13 Septembrie/Str. Izvor, apoi prin Str. Izvor, Str. B.P.Haşdeu, Splaiul Independenţei, (malul drept), cu întoarcere la Podul Izvor prin Splaiul Independenţei (malul stâng) Str. B.P.Haşdeu, Str. Izvor, Cal. 13 Septembrie, Şos. Pandurilor,  apoi traseul de ducere.

Linia 385 va funcţiona pe traseul de bază între ,,Valea Oltului’’ şi intersecţia Str. Izvor/Bd. Naţiunile Unite/Str. B.P.Haşdeu, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Str. B.P.Haşdeu, Splaiul Independenţei, Piaţa Unirii, apoi traseul actual.

Linia de noapte N121 va funcţiona pe traseul de baza între ,,Zeţari’’ şi Piaţa Arsenalului (intersecţia Cal. 13 Septembrie/Str. Izvor) apoi pe un traseu modificat, pe Str. Izvor, Str. B.P.Haşdeu, Splaiul Independenţei, până la Piaţa Unirii.

 

Menţionăm că, în noaptea de Revelion vor funcţiona cele 23 linii de noapte (http://www.ratb.ro/v_noapte.php), precum şi liniile de tramvai 1 şi 41. Tramvaiele vor circula la intervale de 30 minute, iar autobuzele se vor succeda la intervale de 30 minute între orele 23.00-1.00, respectiv 5.00-6.00 şi la 60 de minute între orele 1.00-5.00.

De asemenea, în zilele de 01 şi 02 ianuarie 2012, mijloacele de transport vor circula după un program corespunzător unei zile de duminică.

În perioada Sărbătorilor de iarnă, transportul public de suprafaţă gestionat de Regia Autonomă de Transport Bucureşti, va funcţiona astfel:

- în zilele de 25 şi 26 decembrie 2011, respectiv 1 şi 2 ianuarie 2012, mijloacele de transport vor circula după un program corespunzător unei zile de duminică;

- în zilele de 27, 28, 29 şi 30 decembrie 2011 se menţine în exploatare parcul corespunzător unei zile de lucru;

-  în data de 31decembrie 2011, vehiculele RATB vor circula conform programului unei zile de sâmbătă;

 

-  în noaptea de Revelion (31 decembrie 2011/01 ianuarie 2012), vor funcţiona cele 23 linii de noapte (http://www.ratb.ro/v_noapte.php), precum şi liniile de tramvai 1 şi 41. Tramvaiele vor circula la intervale de 30 minute, iar autobuzele se vor succeda la intervale de 30 minute între orele 23.00-1.00, respectiv 5.00-6.00 şi la 60 de minute între orele 1.00-5.00.

 

 

Având în vedere finalizarea lucrărilor de reabilitare a carosabilului de pe Str. Periş, începând cu data 24.11.2011, ora 6:00, linia 682 va reveni pe traseul de bază pe sensul spre ,,Cartier Andronache’’, de la intersecţia Str. Periş/Str. Ţesătoarelor, pe Str. Peris si Str. Cornişei. Celălalt sens nu se modifică.

Astăzi, 10.11.2011, la sediul Regiei Autonome de Transport Bucureşti, a avut loc o şedinţă extraordinară la care au participat toţi membrii Consiliului de Administraţie.

 Ordinea de zi a fost următoarea:

1. Revocarea Contractului de Mandat încheiat între RATB şi domnul Adrian Criţ;

2. Alegerea preşedintelui Consiliului de Administraţiei al RATB;

3. Încheierea noului Contract de Mandat cu noul Director General al RATB.

 

Precizăm că, toţi membrii Consiliului de Administraţie au votat în unanimitate revocarea Contracului de Mandat încheiat între RATB şi domnul Adrian Criţ, precum şi alegerea domnului inginer Viorel Popescu în funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie şi Director General al Regiei Autonome de Transport Bucureşti.

 

 

 

Am aflat cu surprindere despre decizia Consiliului General al Municipiului Bucureşti  de a mă înlocui din funcţie, până la această oră nefiindu-mi comunicate oficial şi motivele. Nu mă voi lansa într-o controversă, deoarece, în cazul meu, rezultatele, îmbunătăţirile în ce piveşte transportul din Bucureşti se văd, circulă în faţa dumneavoastră.

În numai un an şi jumătate am adus schimbări importante în structura RATB – am micşorat posturile de conducere şi am restructurat zonele ineficiente, având acum cu circa 700 de salariaţi mai puţini. Am luat măsuri dure de stopare a furturilor de orice fel din regie şi am aplicat sancţiuni la fel de dure angajaţilor care nu-şi  respectă sarcinile.

În acelaşi timp, am iniţiat o serie de proiecte care să îmbunătăţească transportul public, prin modernizări la nivelul parcului circulant şi introducerea unor sisteme moderne de plata şi monitorizare. Poate cel mai important pas, cel mai recent, a fost legat de iniţiativa de a extinde reţeaua de transport public în cartierele rezidenţiale cele mai noi şi în Ilfov.

Nu în ultimul rând, introducerea traseelor de noapte în Capitală, proiectul Bucharest City Tour, destinat celor care vor să viziteze cele mai importante puncte ale oraşului, dar şi turismul ecumenic, au fost foarte bine primite de cetăţeni şi de turiştii străini.

Cu siguranţă, decizia nu a fost una tipic managerială, legată de rezultate sub aşteptări. Modul de acţiune şi lipsa de comunicare, vădite în acest caz, mă duc cu gândul la practici dintr-o  altă epocă, de care credeam că am scăpat. Cert e că proiectele trebuie să continue, iar Regia Autonomă de Transport Bucureşti  trebuie să îşi depăşească propria inerţie şi mentalităţile învechite, pentru a deveni  flexibilă, dinamică şi mai aproape de oameni.

 

 

Ca urmare a demarării lucrărilor la magistrala  5 de metrou, începând cu data de 06.11.2011, Brigada de Poliţie Rutieră va restricţiona traficul rutier pe Str. Răzoare.

Din această cauză, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va modifica traseele liniilor de transport public din zonă, astfel:

Linia 69 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul ,,Valea Argeşului’’ şi intersecţia Drumul Taberei/Bd. G-ral Vasile Milea, apoi pe Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Bd. Prof. Dr. Gheorghe Marinescu, Bd. Eroii Sanitari, Podul Operei şi Bd. Mihail Kogalniceanu, de unde revine pe traseul iniţial.

Liniile 90 şi 91 vor funcţiona pe traseele de bază între terminalul ,,Valea Ialomiţei’’ şi intersecţia Drumul Taberei/Bd. G-ral Vasile Milea, apoi pe Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Bd. Prof. Dr. Gheorghe Marinescu, Bd. Eroii Sanitari, Podul Opere şi Bd. Mihail Kogalniceanu, urmând apoi traseele iniţiale.

Linia 96 va funcţiona pe traseul de bază între ,,Tăcerii’’ şi intersecţia Drumul Sării/Str. Lt. N. Găină, apoi pe un traseu modificat pe Str. Lt. N. Găină, Drumul Taberei, Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Str. Constantin Noica, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Baldovin Parcalabul, Str. Gării de Nord cu întoarcere prin Str. Witing, Calea Plevnei, Str. Constantin Noica, Şos. Cotroceni, Bd. Iuliu Maniu, Bd. Vasile Milea, Drumul Taberei, Drumul Sării, apoi traseul actual.

Liniile 126, 137, 138, 168, 268, 368, N116 şi N120, pe sensul spre centrul capitalei, vor funcţiona pe traseele de bază până la intersecţia Răzoare, apoi pe artera nou construită Străpungerea Răzoare, Şos. Pandurilor, de unde revin pe traseele iniţiale. Pe sensul spre cartiere, autobuzele vor circula pe un traseu modificat de la intersecţia Str. Prof. Dr. Bagdasar/Şos. Pandurilor, prin Şos. Pandurilor, Bd. Geniului, intersecţia Răzoare, apoi traseele de bază.

Linia 136 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre ,,Pod Izvor’’, de la intersecţia Şos. Pandurilor/Bd. Geniului, prin Bd. Geniului, Străpungerea Răzoare, Şos. Pandurilor, apoi traseul actual. Celălalt sens nu se modifică.

 

Ca urmare a finalizării lucrărilor de reabilitare a sistemului rutier de pe Str. Maior Vasile Băcilă, începând cu data 03.11.2011 ora 6:00, linia 282 va reveni pe traseul de bază de la intersecţia Şos. Colentina/Str. Maior Vasile Băcilă, pe Str. Maior Vasile Băcilă, cu întoarcere pe Str. Pescarilor, Str. Maior Vasile Băcilă, apoi traseul actual.

 

Regia Autonomă de Transport Bucureşti îşi va extinde reţeaua de transport spre marile centre comerciale şi cartierele rezidentiale noi, prin prelungirea unor linii deja existente şi înfiinţarea altora noi. 

În acest sens, a fost înfiinţată o comisie alcătuită din reprezentanţi ai consiliilor locale din Judeţul Ilfov, Consiliului General al Municipiului Bucureşti, ai centrelor comerciale şi complexelor rezidenţiale, precum şi ai conducerii RATB. 

Proiectul demarează cu analiza oportunităţii legate de înfiintarea unor linii de autobuze care să asigure următoarele legături:

Traseul 1: Gara de Nord, Pasajul Piaţa Victoriei, Calea Dorobanţilor, Bd. Lacul Tei, Şos. Colentina, Institutul Oncologic, complexul comercial Niro;

Traseul 2: Piaţa Universităţii, Bd. Eroilor, Bd. Iuliu Maniu, cartierul Militari Rezidence;

Traseul 3: CET Sud Vitan, Şos. Ştefan cel Mare, Foişorul de Foc, Calea Floreasca, Şos. Pipera, Şos. Bucureşti Nord, cartierul Rezidenţial Swan. 

În etapa următoare vor fi examinate şi traseele: Piaţa Eroii Revoluţiei, complexul rezidenţial Green City şi Piata Chibrit, Şos. Chitila, parcul comercial Colosseum. 

De asemenea, odată cu crearea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti, până la intrarea în funcţiune a acesteia, RATB împreună cu reprezentanţii Metrorex şi CFR Călători vor analiza înfiinţarea unor staţii intermodale ( tren-autobuz ) pe centura capitalei,  care vor asigura transferul călătorilor de la staţiile feroviare şi până la terminalele de transport public din Bucureşti ( de suprafaţă sau subterane ). Circulaţia autobuzelor şi a trenurilor va fi sincronizată astfel încat intervalul  de succedare dintre vehicule să nu depăşească 30 de minute. 

„Extinderea reţelei de transport şi înfiinţarea staţiilor intermodale vor îmbunătăţi condiţiile în care călătoresc bucureştenii si cetăţenii judeţului Ilfov, iar activitatea comercială din jurul Capitalei va cunoaşte o dezvoltare semnificativă” declară Adrian Criţ, directorul general al RATB.