În vederea asigurării transportului călătorilor către zona centrală, la solicitarea Primăriei Sector 6, începând cu data de 15.07.2011, linia 163 va funcţiona pe un traseu prelungit de la intersecţia Cal. Giuleşti/Şos. Orhideelor/Calea Plevnei, pe Cal. Plevnei, Str. Vasile Părvan, Bd. Mihail Kogalniceanu, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Carol I, cu întoarcere pe Bd. Carol I, Bd. Regina Elisabeta, Cal. Plevnei, Şos. Orhideelor, apoi traseul actual.Pe traseul prelungit, autobuzele vor opri în staţiile comune cu liniile 85 şi 133, şi vor purta inscripţia: “163 Cartier Giuleşti Sârbi – Cal. Plevnei – Piaţa Rosetti”.

Regia Autonomă de Transport Bucureşti înfiinţează, la solicitarea publicului călător, începând cu noaptea de 15/16.07.2011, un număr de 23 de trasee de noapte cu autobuze.

Aceste linii vor avea terminalul central la Piaţa Unirii şi vor circula, între orele 23.00-01.00 şi 05.00-06.00, la un interval de 30 minute şi între orele 01.00-05.00, la 60 de minute.

Preţul unei călătorii va fi cel existent în reţeaua de transport public, respectiv 1,3 lei.

„Transportul public de noapte în Bucureşti aduce avantaje în rândul călătorilor, din punct de vedere social, prin costurile scăzute, precum şi prin prisma dezvoltării turistice a Capitalei, luând în considerare faptul că centrul vechi al oraşului este foarte vizitat în ultima perioadă. Trebuie luată în calcul şi componenta de dezvoltare a municipiului, ţinând cont atât de beneficiile de ordin economic ale societăţilor deschise pe perioada nopţii, cât şi de faptul că anumite persoane care muncesc în acest interval orar vor avea posibilitatea să circule între periferia oraşului şi centru. Bucureştiul intră, prin acest proiect, în rândul marilor metropole europene”, a declarat domnul Adrian Criţ, directorul general al RATB.

Liniile de noapte vor funcţiona pe următoarele trasee:
Aici puteti vizualiza harta cu traseele de noapte.


Linia N101 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Pasaj Colentina, pe traseul Piaţa Universităţii, Cal. Moşilor, Şos. Colentina.

Linia N102 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Granitul, pe traseul Piaţa Universităţii, Bd. Pache Protopopescu, Şos. Iancului, Şos. Pantelimon.

Linia N103 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Faur Poarta 4, pe traseul Bd. Unirii, Bd. Burebista, Cal. Dudeşti, Bd. Camil Ressu, Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie.

Linia N104 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Barajul Dunării, pe traseul Bd. Unirii, Bd. Decebal, Str. Dristorului, Str. Baba Novac, Bd. N. Grigorescu, Str. Liviu Rebreanu.

Linia N105 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Turnu Măgurele, pe traseul Bd. Cantemir, Bd. Tineretului, Piaţa Sudului, Bd. Obregia.

Linia N106 va funcţiona între „Piata Unirii” şi „Bd. Alexandru Obregia”, pe traseul: Piaţa Unirii (Aleea II), Bd. Dimitrie Cantemir, Calea Serban Vodă, Piaţa Eroii Revolutiei, Sos. Oltenitei, Piaţa Sudului, Sos. Berceni, Str. Turnu Măgurele.

Linia N107 va funcţiona între „Piata Unirii” şi „Bd. Alexandru Obregia”, pe traseul: Piaţa Unirii (Aleea II), Bd. Dimitrie Cantemir, Calea Serban Vodă, Piaţa Eroii Revolutiei, Sos. Oltenitei, Piaţa Sudului, Sos. Berceni, Str. Turnu Măgurele.

Linia N108 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Pasajul Colentina, pe traseul Piaţa Universităţii, Bd. Carol I, Bd. Ferdinand, Bd. Gării Obor, Str. Baicului, Str. D. Slugeru, Str. Heliade între Vii, Str. Doamna Ghica, Şos. Colentina.

Linia N109 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Republica, pe traseul Cal. Călăraşilor, Bd. Basarabia.

Linia N110 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Cartier 16 Februarie, pe traseul Piaţa Universităţii, Bd. Regina Elisabeta, Splaiul Independenţei, Str. Virtuţii, Şos. Ciurel, Bd. Constructorilor, Cal. Giuleşti.

Linia N111 va funcţiona între Bd. Unirii şi Complex RATB Titan, pe traseul Bd. Unirii, Str. Lucian Blaga, Cal Vitan, Str. Fizicienilor, Bd. Th. Pallady.

Linia N112 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Piaţa Reşiţa, pe traseul Bd. Cantemir, Cal. Şerban Vodă, Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Olteniţei, Bd. Brâncoveanu, Str. Izvorul Rece, Str. Reşiţa.

Linia N113 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Piaţa Presei Libere, pe traseul Bd. I.C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. G-ral. Gh. Magheru, P-ţa. Romană, Bd. Dacia, Cal. Dorobanţilor, Bd. Mareşal C-tin. Prezan, Bd. Mărăşti.

Linia N114 va funcţiona între Depoul Alexandria şi Piaţa Unirii, pe traseul Şos. Alexandriei, Cal. Rahovei, Bd. Regina Maria.

Linia N115 va funcţiona între Master şi Piaţa Unirii, pe traseul Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Splaiul Independenţei.

Linia N116 va funcţiona între Valea Ialomiţei şi Piaţa Unirii, pe traseul Drumul Taberei, Academia Militară, Bd. Eroilor, Bd. Elisabeta, Piaţa Universităţii, Bd. Brătianu.

Linia N117 va funcţiona între Laromet şi Piaţa Unirii, pe traseul Bd. Bucureştii Noi, Cal. Griviţei, Bd. Dacia, Piaţa Romană.

Linia N118 va funcţiona între Mezeş şi Piaţa Unirii, pe traseul Şos. Chitilei, Bd. Ion Mihalache, Piaţa Victoriei, Piaţa Romană.

Linia N119 va funcţiona între CFR Constanţa şi Piaţa Unirii, pe traseul Şos. Pipera, Cal. Floreasca, Bd. M. Eliade, Str. Av. Beller, Cal. Dorobanţilor, Bd. Dacia, Piaţa Romană.

Linia N120 va funcţiona între Apusului şi Piaţa Unirii, pe traseul Str. Apusului, Bd. Iuliu Maniu, Str. Valea Cascadelor, Bd. Timişoara, Str. Răzoare, Str. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Splaiul Independenţei.

Linia N121 va funcţiona între Zeţarilor şi Piaţa Unirii, pe traseul Cal. Ferentarilor, Cal. Rahovei, Şos. Progresului, Cal. 13 Septembrie, Bd. Libertăţii, Str. Naţiunile Unite, Splaiul Independenţei.

Linia N122 va funcţiona între Valea Oltului şi Piaţa Unirii, pe traseul Bd. Ghencea, Cal. 13 Septembrie, Str. Izvor, Str. Haşdeu, Splaiul Independenţei, Piaţa Unirii.

Linia N123 va funcţiona între Lacul Tei şi Piaţa Unirii, pe traseul Str. Barbu Văcărescu, Str. Tunari, Str. Alecu Russo, Bd. Dacia, Str. Vasile Lascăr, Str. Armand Călinescu, Calea Moşilor, Str. Sf. Vineri, Bd. Coposu.

În vederea creşterii gradului de siguranţă a călătorilor în mijloacele de transport în comun, precum şi a combaterii călătoriei frauduloase, Regia Autonoma de Transport Bucureşti colaborează cu Direcţia Generală de Jandarmi a Municipiului Bucureşti şi cu Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, pe baza protocoalelor încheiate cu aceste instituţii abilitate cu siguranţa şi ordinea publică.

Astfel, în lunile mai-iunie 2011, au fost realizate 70 de acţiuni de control, la care au participat echipe de control RATB împreună cu echipaje de jandarmi. S-au verificat 3.503 vehicule şi 91.424 de persoane; s-au aplicat 8.321 de sancţiuni, în urma cărora s-au eliberat 1.760 de carduri de suprataxă şi au fost întocmite 6.561 de procese-verbale de contravenţie.

Aceste controale comune sunt desfăşurate periodic, în special pe liniile pe care se înregistrează fluxuri mari de călători, dar încasări reduse.

„Serviciul de transport public este cel mai sigur din Capitală. Doar cu sprijinul cetăţenilor putem să avem un serviciu de calitate, doar dacă toţi conştientizăm că trebuie să achităm contravaloarea călătoriilor, că nu trebuie să vandalizăm mijloacele de transport în comun, contribuind astfel la îmbunătăţirea condiţiilor de transport în vehiculele noastre, în beneficiul cetăţenilor şi al Regiei”, a declarat domnul Adrian Criţ, Director General al RATB.

Controalele comune cu echipele de jandarmi sunt eficiente, întrucât există posibilitatea sancţionării persoanelor care pretind că nu au asupra lor acte de identitate şi pentru faptul că, datorită prezenţei jandarmilor, atitudinea conflictuală a călătorilor frauduloşi este mult mai ponderată.

Pe viitor, în aceste acţiuni vor fi implicate şi echipaje din cadrul Poliţiei Locale a Muncipiului Bucureşti, care să contribuie la creşterea eficienţei şi a siguranţei în desfăşurarea activităţii de control.

In perioada 9.07.2011 (ora 0:30) – 10.07.2011 (ora 20:00), în vederea executării lucrărilor de reparare a căii de rulare pe B-dul Theodor Pallady, tramvaiele liniilor 23, 27, 40 vor circula pe un traseu modificat, astfel:

Linia 23 va funcţiona între „Piaţa Titan” şi „Zeţari”, pe B-dul Camil Ressu, Calea Dudeşti, B-dul Octavian Goga, B-dul Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, B-dul Regina Maria, B-dul George Coşbuc, Calea Rahovei, Calea Ferentari, Prelungirea Ferentari.

Linia 27 va funcţiona între „Piaţa Titan” şi „Piaţa Unirii”, pe B-dul Camil Ressu, Calea Dudeşti, B-dul Octavian Goga, B-dul Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, B-dul Regina Maria.

Linia 40 va funcţiona pe traseul actual numai între „FAUR Poarta 4” şi „Piaţa Sf.Vineri”, prin B-dul 1 Decembrie 1918, B-dul Basarabia, Calea Călăraşilor, B-dul Corneliu Coposu, Str. Sf. Vineri.

Călătorii nu vor fi afectaţi de această măsură, întrucât vor fi preluaţi de liniile navetă de autobuze 627 şi 640, înfiinţate în acest scop.

Astfel, linia navetă 627 va funcţiona între între „Piaţa Titan” şi „Complex RATB Titan”, pe B-dul Theodor Pallady, cu întoarcere în zona de acces la Autobaza Titan.

Autobuzele vor efectua opriri pe B-dul Theodor Pallady (în staţiile nou înfiinţate, amplasate în zona staţiilor de tramvai) şi la terminalul „Complex RATB Titan”( în staţia liniei 246).

Linia navetă 640 va funcţiona între între „FAUR Poarta 4” şi „Complex RATB Titan”, pe B-dul 1 Decembrie 1918 şi B-dul Theodor Pallady, cu întoarcere în zona de acces la Autobaza Titan.

Autobuzele vor efectua opriri pe B-dul 1 Decembrie 1918 (în staţiile liniei 246 şi în staţiile nou înfiinţate), pe B-dul Theodor Pallady (în staţiile nou înfiinţate) şi la terminalul „Complex RATB Titan”( în staţia liniei 246).

Abonamentele eliberate pe liniile de tramvai 19, 23, 27 şi 40 sunt valabile pe liniile navetă de autobuze 627 şi 640.

Începând cu data de 07.07.2011, ca urmare a solicitării Primariei Sectorului 6, staţia de autobuze „Piaţa Crângaşi” (linia 178), situată pe Şoseaua Virtuţii, sens Gara de Nord, va fi reamplasată la 50 m după intersecţia cu Str. Popovăţ.

În vederea executării lucrărilor de reabilitare a sistemului rutier de pe Strada Liviu Rebreanu, pe tronsonul cuprins între B-dul Camil Ressu şi B-dul Nicolae Grigorescu, începând cu data de 05.07.2011, liniile de transport RATB din zonă vor fi modificate astfel:

Linia de tramvaie 19 se suspendă. Călătorii nu vor fi afectaţi de această măsură, întrucât vor putea folosi tramvaiele liniilor 23, 34 (viitoarea linie1), precum şi autobuzele liniei 330.

Linia de tramvaie 23 va funcţiona pe traseul de bază între „Zeţari” şi intersecţia B-dul Camil Ressu / Str. Liviu Rebreanu, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, prin B-dul Camil Ressu, B-dul Theodor Pallady, până la „Complex RATB Titan”.

Linia de autobuze 330 va funcţiona pe traseul de bază între Piaţa Presei şi intersecţia Şoseaua Mihai Bravu / Şoseaua Iancului, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Şoseaua Mihai Bravu, B-dul Camil Ressu, Str. Liviu Rebreanu, B-dul 1 Decembrie 1918, „FAUR Poarta 4”.

Autobuzele vor efectua opriri pe B-dul 1 Decembrie 1918 (în staţiile liniilor 101 şi 311), pe Str. Liviu Rebreanu (în staţiile liniilor 311 şi 335 şi în staţiile nou înfiinţate, amplasate în apropierea staţiilor de tramvai), precum şi pe Şoseaua Mihai Bravu (în staţiile liniei 135).

Cu această ocazie, din data de 05.07.2011, linia 34 va deveni linia 1 şi va fi prima linie de tramvaie cu un traseu inelar, având un singur terminal, „Poşta Vitan”.

Tramvaiele vor circula de la „Poşta Vitan”, pe Calea Vitan, Şoseaua Mihai Bravu, Şoseaua Ştefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, Şoseaua Nicolae Titulescu, Pasaj Basarab, Şoseaua Orhideelor, B-dul Vasile Milea, B-dul Timişoara, Şoseaua Progresului, Str. Dr. Constantin Istrate, Şoseaua Viilor, Calea Şerban Vodă, B-dul Gheorghe Şincai, Str. Nerva Traian, B-dul Octavian Goga, revenind la „Poşta Vitan”.

Abonamentele eliberate pentru fosta linie 34 vor fi valabile pe noua linie 1.

De asemenea, abonamentele eliberate pentru liniile 19 şi 23 vor fi valabile şi pe liniile 1 şi 330, pe tronsoanele comune.

Ca urmare a restricţionării traficului rutier general pe Şoseaua Kiseleff, între Arcul de Triumf şi Piaţa Victoriei, în vederea desfăşurării campaniei 'Capitala creşte verde', în perioada 01.07.2011 (ora 22:00) – 03.07.2011 (ora 15:00) şi 08.07.2011 (ora 22:00) – 10.07.2011 (ora 15:00), linia 783 va avea un traseu modificat.

De asemenea, traseul liniei 783 va fi modificat şi în data de 4 iulie 2011, între orele 18:00 – 21:00, pentru desfăşurarea manifestărilor prilejuite de Ziua Naţională a Statelor Unite ale Americii.

Autobuzele vor circula pe traseul modificat pe sensul spre Piaţa Unirii, de la 'Piaţa Arcul de Triumf', prin B-dul Constantin Prezan, Calea Dorobanţilor, B-dul Dacia, Piaţa Romană, apoi pe traseul de bază, pe celălalt sens de mers, traseul rămânând nemodificat.

Autobuzele liniilor 104, 123 şi 124 vor avea un traseu modificat timp de două luni, între 01.07.2011 – 01.09.2011, ca urmare a executării lucrărilor de canalizare de pe Splaiul Independenţei.

Autobuzele vor circula pe un traseu deviat pe sensul spre 'Piaţa Operei', de la intersecţia Splaiul Independenţei / B-dul Schitu Măgureanu, prin B-dul Schitu Măgureanu, B-dul Regina Elisabeta, B-dul Mihail Kogălniceanu, Splaiul Independenţei, apoi pe traseele de bază.

Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în staţiile 'Piaţa Mihail Kogălniceanu' şi 'Facultatea de Drept'.

Odată cu introducerea în exploatare a Pasajului Basarab, începând cu data de 19.06.2011, linia 34 va funcţiona pe traseul actual între :Calea Vitan" şi "Banu Manta", apoi pe un traseu prelungit pe Şos. Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Şos. Orhideelor, Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Timişoara, Cal. 13 Septembrie, Bd. Ghencea, până la terminalul "Ghencea".

În vederea executării unor lucrari de reabilitare a carosabilului pe Str. Periş, începând cu data 27.05.2011, linia 682 va funcţiona pe sensul spre 'Cartier Andronache', pe un traseu modificat de la intersecţia Str. Periş/Str. Ţesătoarelor, pe Str. Ţesătoarelor, Str. Ropotului, Str. Cornişei, urmănd apoi traseul actual. Celălalt sens nu se modifică.

În scopul finalizării lucrărilor aferente pasajului Basarab, începând cu data de 27.05.2011, ora 14:00, se vor interzice virajele stânga din intersecţia Şoselei N.Titulescu cu Străzile Al. I. Cuza şi Comana. 

Din această cauză, traseul liniilor 182, 282 şi 635 se va modifica pe sensul spre Gara de Nord, urmând să se realizeze prin Şos. N. Titulescu şi Calea Griviţei.

Regia Autonomă de Transport Bucureşti a încheiat cu BRD Groupe Societe Generale un parteneriat strategic de dezvoltare a noilor tehnologii în transportul în comun, lansând astăzi, 23.05.2011, un nou tip de card dual contactless, emis sub sigla MasterCard şi Maestro.

Cardul multifuncţional va putea fi încărcat cu abonamente RATB pe o linie, pe mai multe linii sau cu abonament general urban lunar. De asemenea, va putea fi încărcat cu portofel electronic, care va permite efectuarea de călătorii şi pe liniile Expres RATB sau în reţeaua Metrorex.

Cardul dual este un concept integrat din punct de vedere tehnic, bazat pe tehnologie contactless, care are inclusă aplicaţia de transport. Cardul poate fi folosit atât pentru tranzacţii uzuale la POS şi ATM (retragere de numerar, plăţi la comercianţi, plăţi de facturi, plăţi pe internet), cât şi direct în mijloacele de transport.

Cardul va fi inclus în oferta de instrumente de plată RATB, alăturându-se celorlalte carduri aflate deja pe piaţă, ACTIV şi MULTIPLU. Pe viitor, RATB va extinde oferta cu noi aplicaţii, cum ar fi plata parcării, accesul la muzee şi spectacole etc, transformând aceste instrumente de plată în adevărate "carduri ale oraşului".

Lansarea acestui nou card reprezintă un prim pas în parteneriatul strategic dintre RATB şi BRD, următoarele direcţii de dezvoltare urmărind implementarea altor tehnologii noi.

Regia Autonomă de Transport Bucureşti continuă procesul de înnoire şi diversificare a ofertei de instrumente de plată a călătoriei, plasându-se astfel în rândul celor mai avansaţi furnizori de servicii pentru comunitate.

Regia Autonomă de Transport Bucureşti continuă procesul de diversificare a modalităţilor de plată a călătoriei cu mijloacele de transport public, lansând, împreună cu Banca Comercială Română, cel mai modern instrument de plată - CARDUL ZÂMBET.

CARDUL ZÂMBET este un card de debit, cu tehnologie contactless, care are inclusă aplicaţia de transport. Cardul poate fi folosit atât pentru tranzacţii uzuale la POS şi ATM, cât şi direct în mijloacele de transport în comun, la aparatele de taxare electronică.

Cardul poate fi utilizat pentru achitarea serviciilor de transport în comun, la cumpărături şi la bancomat, fiind primul card cu o astfel de funcţionalitate multiplă. Poate fi încărcat cu orice tip de abonament pentru transportul public, atât cu mijloacele RATB cât şi cu metroul.

La emiterea cardului bancar, fiecare client primeşte cadou, de la banca emitentă, 10 lei în portofelul electronic pentru plata călătoriilor.

Portofelul electronic al cardului ZÂMBET se reîncarcă automat cu sume din contul bancar, astfel călătorii nu mai trebuie să aibă grija reîncărcării cardului de călătorie. Mai mult, la fiecare reîncărcare a aplicaţiei de transport, clienţii primesc bonus 5% din valoarea sumei reîncărcate.

Combinaţia dintre tehnologia contactless şi aplicaţia de plată Visa oferită de acest card va pune la dispoziţia călătorilor o soluţie simplă şi confortabilă pentru a avea acces rapid şi sigur la transportul în comun şi pentru a efectua plăţi de valoare mică.

Astfel, acest nou mijloc de plată se alătură cardurilor ACTIV şi MULTIPLU, existente în oferta RATB, ofertă ce va fi extinsă în viitor cu noi soluţii de plată a călătoriei. Incluzând pe viitor şi alte aplicaţii, cum ar fi plata parcării, accesul la muzee, spectacole etc., cele două carduri - ACTIV şi ZÂMBET – vor deveni "cardurile oraşului".

Prin utilizarea cardurilor ACTIV, MULTIPLU şi ZÂMBET, Regia va exploata eficient Sistemul Automat de Taxare şi va obţine informaţii relevante privind gradul de încărcare a vehiculelor, pe zone şi intervale orare, indicator ce contribuie la optimizarea serviciului de transport. Având o imagine clară asupra gradului de utilizare a vehiculelor, Regia va putea dimensiona în mod corespunzător parcul de vehicule pe fiecare linie de transport public.

“Am început parteneriatul cu BCR în 2007, când a fost singura bancă ce a răspuns solicitării Regiei de a găsi un partener pentru identificarea mai multor modalităţi de încărcare a cardului ACTIV. Împreună, am reuşit să punem Bucureştiul pe harta inovaţiei. În 2009, am creat mai multe modalităţi de reîncărcare a cardului ACTIV - la ATM-urile BCR, on-line, prin platforma de e-commerce a băncii şi la POS-urile instalate în centrele de vânzare RATB. În 2011 am mai făcut un pas înainte în domeniul inovaţiei şi lansăm cardul ZÂMBET BCR - un instrument de plată complet şi modern”, a declarat Adrian Criţ, Director General RATB.

Ca urmare a începerii lucrărilor de reabilitare a reţelei termice de pe Bd. Nicolae Grigorescu, se restricţionează traficul rutier pe tronsonul cuprins între Str. Constantin Brâncuşi şi Bd. Basarabia.

Din această cauză, începând cu data de 19.05.2011, statia de autobuze “Constantin Brâncuşi’’, aferentă liniilor 101, 330, 335, situată pe Bd. Nicolae Grigorescu, se reamplasează la o distanţă de cca 250 m faţă de amplasamentul actual, pe sensul spre Bd. Basarabia.