Circulaţia vehiculelor R.A.T.B. va fi net îmbunătăţită şi adaptată condiţiilor de trafic actuale,  graţie unui  sistem de monitorizare şi control al traficului în timp real, ce va fi achiziţionat de Regia Autonomă de Transport Bucureşti. 

Sistemul, compus din echipamente de dirijare, dispecerizare şi monitorizare a parametrilor vehiculelor, precum şi din dispozitive de comunicaţie între personalul de bord şi dispeceri, va gestiona problemele de ritmicitate apărute pe liniile de transport în comun. Astfel, cele 1000 de autobuze Mercedes şi 100 de troleibuze IRISBUS pe care vor fi instalate echipamentele vor fi urmărite online în traseu şi vor fi dirijate în funcţie de condiţiile de trafic existente la moment.

“Investiţia în acest sistem, în cuantum de 760.000 de euro, are un dublu impact: creşte calitatea transportului public, dar ne ajută să realizăm şi o economie substantială. Investiţia va fi amortizată în mai puţin de un an, prin reducerea costurilor  aferente personalului de control din terminale”, declară Adrian Criţ, directorul general R.A.T.B.

La iniţiativa conducerii Regiei Autonome de Transport Bucureşti, în această săptămână, a avut loc o şedinţă la care au participat primarii localităţilor din judeţul Ilfov, unde RATB desfăşoară activitate de transport.

Pentru creşterea gradului de siguranţă şi confort a călătorilor, pe traseele preorăşeneşti, directorul general RATB, Adrian Criţ, a propus înlocuirea autobuzelor cu grad de uzură avansat cu autobuze Mercedes.

Propunerea a fost acceptată de majoritatea primarilor prezenţi la întâlnire.

Astfel, pe măsură ce vor fi semnate actele adiţionale la contractele de transport, începând de săptămâna viitoare, în localităţile Chitila, Mogoşoaia, Otopeni şi Bragadiru, vor circula autobuze Mercedes.

„Am luat această iniţiativă, venind în sprijinul cetăţenilor din judeţul Ilfov şi a bucureştenilor care îşi au locul de muncă în aceste localităţi, pentru ca toţi călătorii RATB să poată beneficia astfel de un transport civilizat, cu vehicule moderne, care asigură condiţii optime de confort şi siguranţă”, declară Adrian Criţ, directorul general al RATB.

Ca urmare a solicitărilor primite pe adresa Regiei, pentru asigurarea unei relaţii directe de transport pe reţeaua de tramvaie între Ghencea şi Piaţa Unirii, începând din data de 08.10.2011, tramvaiele liniei 47 vor circula de la terminalul Ghencea, pe Bd. Ghencea, Calea 13 Septembrie, Şos. Progresului, Str. Dr. Constantin Istrate, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, până la Piaţa Unirii.

 Abonamentele eliberate până în prezent pe linia 47 ramân valabile pe liniile 136, 221, 8, 11 şi 25, dar numai pe secţiunile comune de traseu.

 

La 1 octombrie reîncep cursurile organizate de R.A.T.B. în cadrul Centrului său de pregatire profesională, unde pot fi obţinute atestate pentru conducători (transport marfă, persoane, taxi) şi instructori auto, profesori de legislaţie rutieră şi manageri de transport. Tot aici, cei interesaţi pot fi pregătiţi pentru a deveni controlori de bilete sau personal tehnic.

Regia Autonomă de Transport Bucureşti s-a autorizat în 2010 ca Centru de Pregătire şi Perfecţionare în Transporturile Rutiere şi a demarat cursurile de pregătire nu numai pentru proprii angajaţi, dar şi pentru persoane din afara regiei. Astfel, în numai un an au fost atestaţi 1026 de conducători de vehicule, pentru 2012 estimându-se o creştere cu 40 % a numărului acestora.

Costurile totale alocate de R.A.T.B. pentru formarea profesională în 2010 şi 2011 se ridică la aproximativ 1 milion de lei (RON). În acest interval de timp au fost specializaţi, recalificaţi sau verificaţi din punct de vedere profesional circa 5000 de angajaţi.

 

 

 

În vederea reorganizării circulaţiei rutiere în zona terminalului Depoul Alexandria, determinată de accesul în parcarea noului complex comercial, începând cu data de 01.10.2011, RATB va reorganiza traseele liniilor de autobuze care întorc la acest terminal, astfel:


Linia 226 va funcţiona între terminalul „Piaţa Romană” şi fostul capăt de linie „Piaţa Rahova”, pe următorul traseu: Piaţa Romană, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Calea Plevnei, Str. Stirbei Vodă, Bd. Eroilor, Str. Prof. Dr. Bagdasar, Sos. Pandurilor, Cal. 13 Septembrie, Str. Petre Ispirescu, Str. Mărgeanului, Str. Buzoieni, Str. Amurgului, Str. Caporal Preda, Str. Soldat Vasile Croitoru, cu întoarcere prin Str. Buzoieni, Str. Mărgeanului, Str. Petre Ispirescu, Cal. 13 Septembrie, Sos. Pandurilor, Str. Prof. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Str. Stirbei Vodă, Cal. Victoriei, Str. Dem Dobrescu, Bd. Nicolae Bălcescu şi Bd. G-ral Gheorghe Magheru. 

Linia 227 va funcţiona între terminalul „Piaţa Rahova” şi „Piata Pucheni” pe traseul: Str. Soldat Vasile Croitoru, Şos. Alexandria, Şos. Bucureşti-Măgurele, Str. Caracal, Str. Teiuş, Şos. Alexandria, Str. Pucheni, Str. Teodor Mazilu, cu întoarcere pe Str. Teodor Mazilu, Str. Munţii Carpaţi, Str. Caporal Preda şi Str. Soldat Vasile Croitoru. 

Linia 303 va funcţiona între terminalul „Tăcerii” şi „Str. Pecinişca” pe traseul: Str. Tăcerii, Str. Pazei, Str. Disciplinei, Str. Antiaeriană, Şos. Bucureşti – Măgurele, Str. Pecinişca.

Linia 438 va funcţiona între terminalul „Tăcerii” şi localitatea „Bragadiru” pe traseul: Str. Tăcerii, Str. Pazei, Str. Disciplinei, Str. Antiaeriană şi Şos. Alexandria.

Precizăm că liniile de transport din zona Depoului Alexandria vor funcţiona pe trasee modificate numai în perioada lucrărilor de sistematizare a intersecţiei Şos. Alexandria/Depoul Alexandria.

În vederea reorganizării circulaţiei rutiere în zona terminalului “Depoul Alexandria”, determinată de accesul în parcarea noului complex comercial, începând cu data de 28.09.2011, linia 96 de troleibuze va funcţiona între „Gara de Nord” şi terminalul „Tăcerii”.

 

Troleibuzele vor circula pe următorul traseu: Piaţa Gării de Nord, Str. Witing, Calea Plevnei, Str. Stirbei Vodă, Bd. Eroilor, Str. Prof. Dr. Bagdasar, Str. Răzoare, Drumul Sării, Str. Antiaeriană, Str. Tăcerii, cu întoarcere pe Str. Tăcerii, Str. Pazei, Str. Disciplinei, Str. Antiaeriană, Drumul Sării, Str. Răzoare, Sos. Pandurilor, Str. Prof. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Podul Eroilor, Splaiul Independentei, Str. C-tin Noica, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Baldovin Parcălabul, Str. Gării de Nord, Piaţa Gării de Nord.

 

 

Ca urmare a înfiinţării Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti, prin Ordonanţa Guvernului nr. 21/2011, Regia Autonomă de Transport Bucureşti a iniţiat demersurile pentru crearea Poliţiei Transportului Public în Capitală – autoritate care să acţioneze pentru diminuarea fenomenelor antisociale din transportul public de suprafaţă şi din metrou. 

Siguranţa călătorilor în mijloacele de transport în comun, precum şi a personalului de bord şi a celui de control, reprezintă un obiectiv major pentru RATB, care a făcut această propunere, luând în considerare amploarea actelor cu caracter antisocial, a comerţului ambulant şi fraudei înregistrate în mijloacele de transport în comun. 

“Colaborarea RATB cu Direcţia Generală de Jandarmi a Municipiului Bucureşti şi cu Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti a dus la diminuarea fenomenelor antisociale, însă consider că înfiinţarea unei autorităţi unitare, specializată în domeniul transportului public, va crea un climat de ordine şi siguranţă publică în mijloacele de transport în comun”, declară Adrian Criţ, directorul general RATB.

 

Ca urmare a executării lucrărilor de reabilitare a sistemului rutier de pe Str. Mr. Vasile Băcilă, începând cu data 31.08.2011,autobuzele liniei 282 vor circula pe un traseu modificat de la intersecţia Şoseaua Colentina/ Str. Mr. Vasile Băcilă, pe Şoseaua Colentina, Şoseaua Fundeni, cu întoarcere pe Str. Pescarilor, Str. Mr. Vasile Băcilă, apoi pe traseul actual. 

Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în comun cu cele ale liniei 182.

Ca urmare a finalizării lucrărilor de reabilitare a reţelei de canalizare de pe Splaiul Independenţei,începând cu data de 31.08.2011, autobuzele liniilor 104, 123 şi 124 vor reveni pe traseul de bază pe sensul spre ,,Piaţa Operei’’, de la intersecţia Splaiul Independenţei/Bd. Schitu Măgureanu, prin Splaiul Independenţei, apoi traseele actuale.

În scopul continuării lucrărilor la obiectivul “Dublarea diametralei Nord-Sud, etapa I, tronsonul Buzeşti – Berzei - Vasile Pârvan”, începând din data de 12.08.2011 se restricţionează traficul rutier general pe Bd. Dinicu Golescu la intersecţie cu Str. Berzei.

 

Din această cauză, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va reorganiza traseele de autobuze din zonă, astfel:

 

Liniile 126, 168, 368 şi 226 vor funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre cartierul Drumul Taberei, respectiv cartierul Rahova, de la intersecţia Str. Mircea Vulcănescu/Bd. Dinicu Golescu, pe Str. Mircea Vulcănescu, Cal. Plevnei, Str. Ştirbei Vodă, Bd. Eroilor, urmând apoi traseele actuale. Celălalt sens de circulaţie nu se modifică.

Autobuzele vor opri pe Str. Mircea Vulcănescu în staţia Bd. Dinicu Golescu, comun cu cele ale liniei 178, pe Cal. Plevnei în staţia Mircea Vulcănescu, comun cu troleibuzele liniilor 85 şi 96, respectiv pe Str. Ştirbei Vodă, în staţia  Ştirbei Vodă, comun cu troleibuzele liniei 96.

 

Linia 178 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre Sala Palatului, de la intersecţia Bd. Dinicu Golescu/Str. Witing, pe Str. Witing, Cal. Plevnei, Str. Ştirbei Vodă, Str. Ion Câmpineanu, apoi traseul de bază. Celălalt sens de circulaţie nu se modifică.

Autobuzele vor opri pe Cal. Plevnei în staţiile Witting (linii comune 62, 71, 85, 93, 96, 123, 133, 163) şi Mircea Vulcănescu (linii comune 85 şi 96), respectiv pe Str. Ştirbei Vodă în staţia Berzei (linii comune 122, 126, 168, 137, 138, 226, 268, 368).

 

De la aceeaşi dată, linia 635 se desfiinţează, călătorii urmând a utiliza mijloacele de transport din liniile 85, 182, 205 şi 282.

Abonamentele eliberate pe linia 635 vor fi valabile pe liniile 85, 182, 205 şi 282, pe traseul comun cu linia 635.

 

Ca urmare a solicitărilor primite pe adresa Regiei, începând din data de 01.08.2011, linia 301 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre terminalul Jolie Ville Băneasa, de la intersecţia Şos. Bucureşti-Ploieşti/Bd. Neculai Stamatin, pe Bd. Neculai Stamatin, Bd. Alexandru Nasta, Aleea Privighetorilor, urmând apoi traseul de bază.

Pe traseul modificat, autobuzele vor opri in staţia „Ambasada SUA”.

 

 

Începând din data de 01.08.2011, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va înfiinţa linia de autobuze 438, între Bucureşti şi localitatea Bragadiru din Judeţul Ilfov. Autobuzele vor circula de la terminalul Depoul Alexandria, pe Şos. Alexandria, DN 7, până în localitatea Bragadiru. 

 Înfiinţarea acestui traseu s-a realizat în urma unui parteneriat încheiat între Regia Autonomă de Transport Bucureşti şi Primăria Bragadiru.

Cu această ocazie, traseul liniei 302 va fi reorganizat, funcţionând între terminalul Ghencea şi cartierul Fortuna Residence, pe următoarele artere: Bd. Ghencea, Calea 13 Septembrie, Str. Petre Ispirescu, Str. Mărgeanului, Şos. Alexandria, Str. Cristalului şi Str. Diamantului.

Abonamentele eliberate până la data de 31.07.2011 pe linia 302, sunt valabile şi pe linia 438, pe porţiunea de traseu comun.

Activitatea de transport public pe liniile preorăşeneşti dintre Municipiul Bucureşti şi localităţile din Judetul Ilfov poate fi asigurată numai la solicitarea primăriilor care încheie contract cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti, prin care îşi asumă responsabilitatea susţinerii serviciilor prestate de Regie pentru locuitorii comunei şi onorării obligaţiilor de plată revenite prin contract.

 

 

Ca urmare a instituirii restricţiei de mare tonaj pe Aleea Tibleş de către Comisia Tehnică de Circulaţie, începând cu data de 25.07.2011, Regia Autonomă de Transport Bucureşti reorganizează traseele liniilor 162 şi 163, astfel: 

Linia 162 va funcţiona, pe sensul spre terminalul “Pascal Cristian”, pe traseul de bază între „Magaziile 16 Februarie” şi intersecţia Calea Giuleşti/Aleea Ţibleş, apoi pe un traseu modificat pe Calea Giuleşti, Şos. Orhideelor, Bd. Regiei. Traseul de pe sensul opus nu se modifică. 

Linia 163 va funcţiona, pe sensul spre Piaţa Rosetti, pe traseul de bază între Cartier Giuleşti Sârbi şi intersecţia Calea Giuleşti/Aleea Ţibleş, apoi pe un traseu modificat pe Calea Giuleşti, Calea Plevnei, Str. Vasile Pârvan, Bd. Mihail Kogălniceanu, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Carol I. Traseul de pe sensul opus nu se modifică.

Conducerea RATB mulţumeşte angajaţilor săi care au înţeles să-şi respecte îndatoririle de serviciu, prin activitatea lor arătând respect faţă de bucureşteni.

“Datorită dumneavoastră, transportul public nu a fost în totalitate perturbat, cetăţenii deplasându-se fără dificultăţi majore, chiar şi în condiţiile traficului aglomerat specific sfârşitului de săptămână. În acelaşi timp, le urez succes celor care vor intra, începând cu orele 23, pe traseele de noapte. Este efortul nostru comun, acela de a veni în sprijinul bucureştenilor şi de a oferi permanent, noi servicii de transport publicului călător”afirmă Adrian Criţ, directorul Regiei Autonome de Transport Bucureşti.

Din această noapte, 15/16.07.2011, RATB desfăşoară transport public de noapte, pe un număr de 23 de trasee, cu autobuze.