Începând cu data de 29.06.2020, ora 11:00, stația de autobuz „Râul Doamnei”, aferentă liniilor 122, 222 și 385, situată pe Prelungirea Ghencea pe sensul spre Str. Brașov, va fi reamplasată la o distanță de aproximativ 50 metri spre Str. Valea Oltului.

Circulația va fi restricționată în week-end pe tronsoanele Bd. Basarabia - Piaţa Hurmuzachi şi Bd. Basarabia - Bd. Chişinău, ca urmare a unor lucrări la calea de rulare pentru tramvaie ce vor fi desfășurate în intersecția Bd. Basarabia/ Bd. Chișinău.

Astfel, linia de tramvai 40 va funcţiona, în perioada 27.06.2020 – 28.06.2020, între terminalul „Piaţa Sf. Vineri” şi intersecţia Calea Călăraşilor/ Str. Traian, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Str. Traian, Bd. Pache Protopopescu, Şos. Iancului, Şos. Pantelimon, Bd. Chişinău, Bd. Basarabia, apoi pe traseul actual.

Pe tronsonul modificat, tramvaiele vor efectua opriri în stațiile liniilor 36, 46 și 55.

Pentru preluarea călătorilor, va fi înființată linia navetă 640, care va funcționa între terminalele „Bd. Basarabia” (comun cu cel al liniei 102) și „Piața Sf. Vineri” (comun cu cel al liniei 385), pe Str. Lucreţiu Pătrăşcanu, Bd. Basarabia, Calea Călăraşilor, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sf. Vineri, cu întoarcere pe Str. Sf. Vineri, Bd. Mircea Vodă, Bd. Corneliu Coposu, apoi pe traseul de ducere.

Pe Bd. Basarabia şi pe Calea Călăraşilor, autobuzele vor efectua opriri în stațiile liniei de noapte N109, pe Str. Sf. Vineri, în cele ale liniei 385, iar pe Bd. Mircea Vodă, în cele ale liniilor 116, 117 și 313.

Circulația rutieră va fi restricționată pe Str. Doamna Ghica, pe tronsonul cuprins între Str. Constanța şi Şos. Colentina, din cauza unor lucrări desfășurate la Pasajul rutier Doamna Ghica.

Astfel, începând cu data de 26.06.2020, ora 20:00, STB SA va devia mijloacele de transport de pe traseele afectate, după cum urmează:

Linia de autobuz 143 va funcționa (pe sensul spre „Bucur Obor”) pe traseul de bază între terminalul „Arena Națională” şi intersecția Str. Dumitru Slugeru/ Str. Heliade între Vii, apoi pe un traseu modificat, pe Str. Heliade între Vii, Şos. Electronicii, Str. Callimachi, Şos. Colentina, până la terminalul „Bucur Obor”.

Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în noua stație “Heliade între Vii”, amplasată pe Str. Heliade între Vii, după intersecția cu Str. Dumitru Slugeru (comună cu cea a liniilor 243, N108 și N125).

Pe celălalt sens, traseul nu va fi modificat.

Linia de autobuz 243 va funcționa (pe sensul spre „Bd. Lacul Tei”) pe traseul de bază între terminalul „Cora Pantelimon” şi intersecția Str. Doamna Ghica/ Str. Heliade între Vii, apoi pe un traseu modificat pe Str. Heliade între Vii, Şos. Electronicii, Str. Callimachi, Şos. Colentina, Str. Doamna Ghica, până la terminalul „Bd. Lacul Tei”.

Pe Str. Heliade între Vii, autobuzele vor efectua opriri în stația „Şcoala Generală 145” (comună cu cea a liniilor 143, N108 și N125), precum şi în noua stație „Heliade între Vii”, amplasată după intersecția cu Str. Dumitru Slugeru, (comună cu cea a liniilor 143, N108 și N125), iar pe Şos. Colentina, în stația „Suveica” (comună cu cea a liniilor 66, 143, 182, 243, R409, 682 și N108).

Pe celălalt sens, traseul nu va fi modificat.

Linia de noapte N108 va funcționa (pe sensul spre „Pasaj Colentina”) pe traseul de bază între „Piața Unirii” şi intersecția Str. Dumitru Slugeru/ Str. Heliade între Vii, apoi pe un traseu modificat pe Str. Heliade între Vii, Şos. Electronicii, Str. Callimachi, Şos. Colentina, până la „Pasaj Colentina”.

Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în noua stație “Heliade între Vii”, amplasată pe Str. Heliade între Vii, după intersecția cu Str. Dumitru Slugeru (comună cu cea a liniilor 143, 243 și N125), precum și în stația „Suveica”, situată pe Şos. Colentina (comună cu cea a liniilor 66, 143, 182, 243, R409 și 682).

Pe celălalt sens, traseul nu va fi modificat.

Linia de noapte N125 va funcționa (pe sensul spre „C.F.R. Constanța”) pe traseul de bază între terminalul „Granitul” şi intersecția Str. Dumitru Slugeru/ Str. Heliade între Vii, apoi pe un traseu modificat, pe Str. Heliade între Vii, Şos. Electronicii, Str. Callimachi, Şos. Colentina, rond Doamna Ghica, Şos. Colentina, apoi pe traseul de bază.

Pe traseul modificat, autobuzele vor opri în noua stație “Heliade între Vii”, amplasată  pe Str. Heliade între Vii, după intersecția cu Str. Dumitru Slugeru (comun cu cea a liniilor 143, 243 și N108).

Pe celălalt sens, traseul nu va fi modificat.

De la aceeaşi dată, stația de autobuz „Şos. Colentina”, aferentă liniilor 243 și N108, situată pe Str. Doamna Ghica, după intersecția cu Şos. Colentina, pe sensul spre Şos. Pantelimon, va fi reamplasată la aproximativ 40 m după intersecția cu Şos. Gherase, spre Str. Heliade între Vii.

Actualizare:

Serviciul de plată prin sms este funcțional de la ora 14:32.

 

------------------------

Serviciul de plată a călătoriei prin sms a întâmpinat probleme tehnice, astăzi, 25.06.2020, începând cu ora 11:58.

Momentan, acesta nu este disponibil pentru niciun operator de telefonie mobilă.

Echipele tehnice specializate lucrează în vederea remedierii defecțiunii.

Linia de autobuz 278 va funcționa pe traseu modificat în ambele sensuri, începând cu data de 27.06.2020.

Autobuzele acestei linii vor circula pe traseul de bază între terminalul „Cartier Militari” și intersecția Bd. Iuliu Maniu cu Str. Valea Cascadelor, apoi pe un traseu modificat, pe Bd. Iuliu Maniu, Str. Apusului, până la „Complex Comercial Apusului”.

Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în stațiile comune cu cele ale liniilor 61, 62, 137, 138, 178, 236 (de pe Bd. Iuliu Maniu) și 336 (de pe Str. Apusului).

STB SA nu va mai desfășura serviciul de transport în comun pe ruta regională R476 (Piața Clăbucet – Pasaj CFR Chitila), începând cu data de 27.06.2020.

Din aceeași dată, acest traseu va fi preluat de către un alt operator de transport.

Societatea de Transport Bucureşti desfăşoară sâmbătă şi duminică, 20 şi 21.06.2020, o acţiune amplă de curăţenie şi igienizare a vehiculelor, care face parte din campania începută înaintea declanşării pandemiei de coronavirus.

Astfel, în weekend, 620 de angajaţi s-au mobilizat şi s-au prezentat voluntar în autobaze şi depouri pentru a curăţa şi igieniza mijloacele de transport din parcul STB SA. Pentru fiecare vehicul care va ieşi în traseu, va fi aplicat programul de spălare şi igienizare în interior şi exterior, precum şi neutralizarea graffiti-urilor.

“Pentru mine este extrem de important aspectul interior al vehiculelor şi, în general, condiţiile de transport pe care le asigurăm călătorilor. Din acest motiv, începând cu luna iulie, voi dispune alocarea unor resurse financiare şi umane adecvate, astfel încât să reuşim să oferim pasagerilor condiţii de călătorie civilizate”, spune Alexandru-Hazem Kansou, directorul general al STB SA.

De luni, mijloacele de transport în comun vor fi monitorizate pentru a urmări dacă este menţinut un aspect decent.

Pe de altă parte, pentru prevenirea infectării pasagerilor cu noul coronavirus, STB SA dezinfectează zilnic toate vehiculele din parcul circulant, conform prevederilor legale, folosind substanţe care distrug virusurile (pe bază de clor).

Prin aceste acţiuni, STB SA îşi propune să asigure vehicule igienice şi un grad de confort cât mai ridicat pentru călători.

STB SA face apel la călători să respecte eforturile pe care Societatea le face şi să păstreze curăţenia vehiculelor, aceasta fiind o dovadă de respect şi faţă de ceilalţi călători.

Totodată, societatea de transport le mulţumeşte celor care au înţeles că de fiecare dintre noi depinde în ce condiţii călătorim.

(Cei interesaţi pot descărca imagini surprinse în timpul acţiunii de igienizare de la adresa de internet: http://stbsa.ro/media_pag ).

Societatea de Transport Bucureşti (STB SA) efectuază lucrări de optimizare a Sistemului de taxare, în zilele de 20 şi 21 iunie 2020, astfel că centrele de emitere şi reîncărcare carduri din reţeaua STB SA ar putea înregistra erori pentru operaţiuni precum emiterile de carduri Activ personalizate (cu nume şi prenume), indiferent dacă sunt sau nu cu reduceri, translatări şi preschimbări. În schimb, vor putea fi reîncărcate cardurile cu titluri tarifare (cu şi fără reduceri) sau vor putea fi achiziţionate carduri Activ (nenominal) şi Multiplu.

Aceste lucrări la sistemul automat de taxare fac parte dintr-un program mai amplu de măsuri, care au ca scop creșterea calității serviciilor oferite de STB SA.

Mulţumim pentru înţelegere!

Referitor la imaginile difuzate in mediul online cu un troleibuz de pe linia 69 care nu avea tensiune în rețea, STB face urmatoarele precizări:

Evenimentul s-a petrecut astazi, in zona Drumul Taberei, unde, din cauza instabilitatii atmosferice accentuate, a avut loc o cadere de tensiune. Intrucat acest troleibuz nu are autonomie de mers fara alimentare directa de la retea, cateva persoane au ajutat benevol soferul sa ajunga cu troleibuzul in zona cu tensiune in retea.

Facem precizarea că astfel de situatii sunt generate de faptul ca vechile administratii au privat de investitii acest domeniu, consecinta fiind invechirea parcului STB. Tocmai pentru a compensa lipsa de implicare din anii anteriori, in actualul mandat a fost pusa in practica o politica de innoire si modernizare a parcului STB.

Astfel, in ultimii ani au fost realizate proiecte pentru achizitia a 830 de noi mijloace de transport. Dintre acestea, 630  au fost contractate pana acum de actuala conducere a Primariei Capitalei: 100 de troleibuze, 400 de autobuze Euro 6 achizitionate anul trecut si care se afla in trafic si 130 de autobuze hibrid Mercedes- Benz, a caror livrare incepe in aceasta luna.

Alte 100 de autobuze electrice si 100 de tramvaie sunt in procedura de achizitie.

Contractul pentru cele 100 de noi troleibuze, care dispun de tehnologie actuala, a fost semnat in luna martie, iar livrarea incepe in luna noiembrie.

Noile troleibuze au autonomie in exploatare de minim 20 de km, in cazul intreruperii furnizarii curentului electric, caracteristica ce previne astfel de situatii. Totodata, acestea au o capacitate de minim 96 de pasageri, o lungime de 12 metri si autonomie asigurata prin intermediul grupului generator propriu al troleibuzului.

Troleibuzele vor fi dotate cu cu sistem informatic performant care permite atat furnizarea informatiilor despre calatorie in timp real, precum si furnizarea unor date importante despre starea de functionare a troleibuzelor catre Societatea de Transport Bucuresti. Acestea vor avea climatizare automata, o capacitate mare de transport calatori și functii speciale destinate persoanelor cu dizabilitati. De asemenea, vor fi dotate cu tehnologie wireless pentru calatori si prize USB pentru incarcarea rapida a dispozitivelor mobile

Referitor la informațiile difuzate de un politician pe o rețea de socializare, în care apare un autobuz tractat al STB SA, Societatea de Transport București face următoarele

PRECIZĂRI

Fotografia utilizată de politicianul dornic de afirmare este una mai veche și a fost transmisă în mediul public de un membru al grupului de angajați ai STB SA apropiați așa-zișilor lideri sindicali (de fapt, persoane declarate oficial ca înregimentate politic).

Informațiile difuzate public de politician se dovedesc a fi false, ca în bancurile cu Radio Erevan: mai întâi, remorcherul din imagine este unul nou, care a intrat în exploatare în anul 2019, iar nu în anii ’80, așa cum a scris politicianul dornic de notorietate. Apoi, în imaginea respectivă apare un autobuz articulat, și nu un troleibuz, așa cum a scris politicianul, iar vehiculul a avut o defecțiune apărută în traseu, și anume fisurarea unei conducte de la sistemul de răcire al motorului.

Conform procedurilor, vehiculul care are o astfel de defecțiune trebuie dus în autobază pentru că reparația nu se poate face operativ în traseu, dar și din motive legate de protecția mediului. STB SA menționează că remedierea vehicului respectiv s-a făcut în mai puțin de o oră, iar vehiculul a ieșit ulterior în traseu.

STB SA precizează că astfel de defecțiuni sunt inerente la un lot așa de mare de vehicule, iar potrivit contractului de achiziție, toate autobuzele Otokar au garanție opt ani de zile, remedierea acestui fel de defecte fiind făcută cheltuiala furnizorului.

Pentru comparație, la autobuzele Mercedes Citaro, achiziționate în anul 2007 de Primăria Capitalei, incidența și gravitatea defectelor au fost mult mai mari. În primele luni, 428  de autobuze Mercedes au prezentat defecțiuni, din care menționăm: în 102 cazuri - pierderi ale uleiului din cutia de viteze, în 115 cazuri - suportul compresorului s-a rupt, în 45 de cazuri s-au înregistrat pierderi de ulei la motor, în 32 de cazuri - probleme de pornire a motorului, în 30 de cazuri - probleme de reglaj ale volanului defect, la 29 de autobuze parbrizele erau fisurate, iar la 17 - instalația de avertizare la incendiu era defectă.

În final, societatea municipală de transport public reiterează faptul că rămâne o instituție neutră din punct de vedere politic, chiar dacă acest lucru va continua să îi deranjeze pe politicieni, mai ales în perspectiva alegerilor locale.

Totodată, STB SA își exprimă regretul față de nivelul redus de profunzime și de lipsa de fiabilitate a informațiilor utilizate de politicieni fără experiență, dar care doresc cu orice preț să decidă destinele Capitalei României și face apel la public să verifice din surse oficiale informațiile difuzate pe rețelele de socializare.

Restricțiile de circulație impuse pe Str. Episcopiei pentru zilele de week-end se anulează, ca urmare a modificării zonei de promenadă din centrul Capitalei.

Având în vedere aceste măsuri, începând cu data de 13.06.2020, liniile de autobuz 126, 300 şi 368 vor funcționa pe traseele de bază pe tot parcursul săptămânii.

Astfel, liniile 126 şi 368 vor funcţiona, de la terminalul „Piaţa Romană”, pe Bd. Gh. Magheru, rond Piaţa Romană, Bd. Gh. Magheru, Str. George Enescu, Str. Nicolae Golescu, Str. Episcopiei, Str. Ştirbei Vodă, Str. Luterană, Str. Constantin Budişteanu, Calea Griviţei, Str. Mircea Vulcănescu, apoi pe traseele de bază.

Linia 300 va funcţiona, pe sensul spre „Bd. Nicolae Bălcescu”, pe Bd. Gh. Magheru, Str. George Enescu, Str. Nicolae Golescu, Str. Episcopiei, Calea Victoriei, Str. Dem I Dobrescu, apoi pe traseul actual.

Circulația rutieră pe Calea Victoriei (între Aleea Kretzulescu şi Splaiul Independenței) și pe Bd. Unirii (între Piața Constituției și Piața Unirii) este restricționată la fiecare sfârșit de săptămână, ca urmare a extinderii zonelor de promenadă din centrul Capitalei.

Având în vedere aceste măsuri, începând cu data de 13.06.2020, în zilele de sâmbătă și duminică, STB SA va modifica circulația mijloacelor de transport public de pe traseele din zonele afectate, astfel:

Linia de autobuz 361 va funcţiona, pe sensul spre Piaţa Unirii, între terminalul „Complex Comercial Băneasa” şi intersecţia Cal. Victoriei/Str. Dem. I. Dobrescu, apoi pe un traseu modificat pe Str. Dem. I. Dobrescu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I.C. Brătianu, Piața Unirii.

Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în stațiile: “Bd. Nicolae Bălcescu” (comună cu cea a liniilor 126, 168, 226, 300 și 368) situată pe Str. Dem. I. Dobrescu, “Piața 21 Decembrie 1989” (comună cu cea a liniilor 122, 137,138, 268, 381 şi 783) situată pe Bd. Nicolae Bălcescu, “Piața Unirii 1” (comună cu cea a liniilor 104, 116, 117, 123, 312, 313 și 783) situată pe Aleea III Piața Unirii.

Pe celălalt sens, traseul liniei 361 nu va fi modificat.

 

Linia expres 784 va funcţiona, pe sensul spre Piaţa Unirii, între terminalul „Aeroportul Henri Coandă” şi intersecția Calea Victoriei/Str. Dem. I. Dobrescu, apoi pe un traseu modificat pe Str. Dem. I. Dobrescu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Regina Elisabeta, Str. B.P. Haşdeu, Str. Izvor, Calea 13 Septembrie, Bd. Libertății, Bd. Regina Maria, Piața Unirii.

Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în stațiile: “Bd. Nicolae Bălcescu” (comună cu cea a liniilor 126, 168, 226, 300 și 368) situată pe Str. Dem. I. Dobrescu, “Universitate” (comună cu cea a liniilor 61, 66, 69, 70, 85, 90, 91, 336, 601 și N116) situată pe Bd. Regina Maria.

Pe celălalt sens, traseul liniei 784 nu va fi modificat.

Linia de autobuz 236 va funcționa pe traseu prelungit până la terminalul „Divertiland”.

Începând cu data de 15.06.2020, autobuzele liniei 236 vor circula astfel: terminalul “Piața Operei”, Bd. Eroii Sanitari, Bd. Gheorghe Marinescu, Şos. Cotroceni, Bd. Iuliu Maniu, Autostrada A1, pasajul spre Carrefour Militari, drum local Carrefour Militari - DNCB, DNCB, bretea Autostrada A1, alee acces Centrul  Comercial „West Park”, rondul din zona Hornbach, alee acces Centrul Comercial „West Park”, Str. Comerțului, Str. Divertismentului, cu întoarcere pe Str. Divertismentului, Str. Comerțului, alee acces Centrul  Comercial „West Park”, rondul din zona Hornbach, alee acces Centrul Comercial „West Park”, Autostrada A1, Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Splaiul Independenţei, Bd. Eroii Sanitari, Piaţa Operei.

Stația de autobuz „Ciucă Ștefan”, aferentă liniei 682, situată pe Șos. Oituz pe sensul spre terminalul „Baicului”, va fi reamplasată la o distanță de aproximativ 50 de metri spre Șos. Andronache (la 13 de metri după trecerea de pietoni), începând cu data de 12.06.2020, ora 10:00.