Stația de autobuz „Calea Victoriei”, aferentă liniilor 133, 168, 226 și N117, situată pe Bd. Dacia pe sensul spre Calea Griviței, va fi reamplasată la o distanță de aproximativ 70 de metri spre Piața Romană (la 30 de metri după intersecția cu Str. Henri Coandă), începând cu data de 12.06.2020, ora 12:00.

Referitor la declarațiile publice ale unor angajați ai Societății de Transport București, conform cărora vehiculele aflate în traseu nu ar fi sigure și ar pune în pericol viața călătorilor, STB SA face următoarele

PRECIZĂRI

Toate vehiculele STB SA aflate în traseu sunt sigure și nu pun în pericol viața călătorilor, indiferent de anul de producție al acestora. Autobazele și depourile primesc piese de schimb, iar reviziile și Inspecțiile Tehnice Periodice sunt efectuate conform prevederilor legale. STB SA își rezervă dreptul de a sesiza instituțiile competente în legătură cu difuzarea de către anumiți indivizi a unor informații false, menite să inducă în rândul populației și al angajaților o stare de nesiguranță.

Pe de altă parte, accidente de genul celui petrecut duminică, când un incendiu a apărut la bordul unui troleibuz aflat în traseu, sunt extrem de rare și pot apărea din cauze tehnice la orice mod de transport, inclusiv la autoturisme. STB SA dă asigurări că personalul de bord este instruit să acţioneze operativ în asemenea situaţii, astfel încât viaţa pasagerilor să nu fie pusă în pericol. Totuși, în prezent, STB SA cercetează amănunțit cauzele care au dus la apariția unui astfel de eveniment în traseu, luând în calcul toate posibilele cauze, nu numai pe cele tehnice.

O dovadă că factorul uman poate provoca astfel de incidente este campania de dezinformare stârnită de grupuri de interese economice și politice și întreținută de așa-ziși lideri sindicali odată cu lărgirea flotei STB SA în urma achiziției de autobuze Otokar. Imediat după sosirea în țară a acestor autobuze noi, cu normă de poluare Euro VI, o serie de angajați apropiați grupului de așa-ziși sindicaliști minoritari (în fapt, personaje înregimentate politic) au raportat  false probleme în trafic. Or, contrar celor susținute atunci, autobuzele Otokar se dovedesc în prezent fiabile și niciun sofer apropiat așa-zișilor lideri sindicali nu mai raportează false probleme, ca în perioada când acestea erau expuse public în mod pregnant.

Persoanele care au transmis în mediul public aceste informații eronate nu sunt la prima abatere, ele fiind cercetate disciplinar pentru colportarea de informații false în mediul public și sancționate, conform Regulamentului Intern al STB SA, pentru că au indus în rândul călătorilor și al angajaților o stare nefondată de nesiguranță.

STB SA reiterează faptul că vehiculele aflate în trafic sunt sigure, iar viața călătorilor nu este pusă în pericol.

Directorul General al Societății de Transport București - STB SA, Alexandru-Hazem Kansou, a dispus duminică, 07.06.2020, reverificarea instalațiilor electrice ale tuturor troleibuzelor din parcul societății, după ce un incendiu a izbucnit la un troleibuz din linia 86. Duminică, 07.06.2020, în jurul orei 11.00, șoferul troleibuzului din linia 86 a depistat apariția unui incendiu, în timp ce se deplasa pe Bd. Lascăr Catargiu, pe sensul spre Gara de Nord.
În vehicul se aflau doar un călător şi conducătorul troleibuzului, fără ca vreunul dintre aceştia să fie afectați. Incendiul s-a extins rapid după evacuarea călătorului și numai în urma intervenţiei pompierilor a fost lichidat, astfel că, în scurt timp, în jurul orei 12:00, troleibuzul a fost tractat şi retras la depou, pentru verificări tehnice. Traficul în zonă nu a fost blocat, cu excepția liniilor de troleibuz 79 și 86, din cauza opririi tensiunii în rețea, pentru a permite intervenția pompierilor.
Troleibuzul Astra Irisbus a fost achiziționat pentru fosta RATB și face parte din lotul produs și livrat între anii 2004-2006.
STB SA dă asigurări că acest caz este unul izolat, iar personalul de bord este instruit să acţioneze operativ în asemenea situaţii, astfel încât viaţa pasagerilor să nu fie pusă în pericol.
Directorul general al STB SA, Kansou, a dispus constituirea unei comisii tehnice de cercetare pentru a stabili cauza producerii incendiului. Din primele informaţii, rezultă că focul a pornit de la un scurtcircuit la instalaţia electrică, iar Kansou a cerut reinstruirea conducătorilor de vehicule în legătură cu procedura de urgență ce trebuie aplicată pentru siguranța călătorilor în astfel de cazuri și a dispus verificarea parcului de troleibuze, pentru a preîntâmpina, în viitor, apariția unor astfel de evenimente.

ACTUALIZARE - A fost reluată circulația liniei 41 la Podul Grant. Blocare și linie navetă de autobuze: 11:35-13:20.

Linia 41, blocată temporar

Circulaţia tramvaielor liniei 41 a fost blocată, vineri, 05.06.2020, în jurul orei 11:40, la staţia Podul Grant, pe sensul de mers spre Bd. Ghencea, dupa ce unui călător i s-a făcut rău şi a leşinat într-un tramvai. Un echipaj medical s-a deplasat la faţa locului pentru efectuarea manevrelor de resuscitare, însă victima nu a mai putut fi salvată.

Pentru preluarea fluxului de călători, începând cu ora 12:00, a fost înfiinţată o linie navetă de autobuze.

De luni, 01.06.2020, ora 10:00, linia de autobuz 103 va funcționa pe un traseu prelungit pe ambele sensuri, de la intersecția Șos. Industriilor/ Șos. Dudești-Pantelimon, pe Șos. Dudești-Pantelimon, Șos. Gării Cățelu, Șos. Pantelimon, terminal „Cora Pantelimon”, cu întoarcere pe Șos. Dudești-Pantelimon, Șos. Industriilor, apoi pe traseul de bază.

Pe traseul prelungit, autobuzele liniei 103 vor efectua opriri în stația nou înființată „Republica”, situată pe Șos. Dudești-Pantelimon, la aproximativ 70 de metri după intersecția cu Șos. Industriilor.

La Aeroportul Internațional Henri Coandă, autobuzele liniilor expres 780, 783 și 784 vor efectua opriri într-o stație amplasată pe prima bandă de lângă parcarea Terminalului Plecări, în perioada restricțiilor impuse de planul de măsuri pentru creşterea gradului de siguranță a pasagerilor şi a salariaților din cadrul aeroportului.

Astfel, autobuzele nu vor mai urca pe rampă, pentru a opri la intrarea de la Terminalul Plecări.

Autobuzele liniei 185 vor opri într-o stație nouă, începând cu data de 29.05.2020, ora 10:00, situată pe sensul spre periferie, pe Str. Dantelei.

Stația „Lavei” va fi amplasată între stațiile „Dantelei” și „Dantelei 2”, la aproximativ 40 de metri după intersecția cu Str. Lavei.

Circulația rutieră pe Calea Victoriei (între Bd. Regina Elisabeta și Splaiul Independenței) și pe Bd. Unirii (între Piața Constituției și Piața Unirii) este restricționată la fiecare sfârșit de săptămână, de la data de 22.05.2020, ca urmare a înființării unor zone de promenadă în centrul Capitalei.

Având în vedere aceste măsuri, în zilele de vineri, sâmbătă și duminică, STB SA va modifica circulația mijloacelor de transport public de pe traseele din zonele afectate, astfel:

Liniile 126, 300 și 368 vor funcționa pe trasee modificate în fiecare zi de sâmbătă și duminică, începând cu data de 30.05.2020, ca urmare a restricționării circulației rutiere pe anumite artere din centrul Capitalei și transformarea acestora, temporar, în zone pietonale.

Astfel, de la terminalul „Piața Romană”, autobuzele liniilor 126 și 368 vor circula pe Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Știrbei Vodă, apoi pe traseele de bază. Pe traseul modificat, vor efectua opriri în stațiile comune cu cele ale liniei 168.

Autobuzele liniei 300 vor circula pe traseul de bază între stația-terminal „Clăbucet” și intersecția Bd. Gheorghe Magheru/ Str. George Enescu, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, până la Piața Universității, unde vor întoarce în rond. Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în stația „Bd. Nicolae Bălcescu”, comună cu cea a liniei 381, de pe ambele sensuri.

Alte linii modificate:

Linia de autobuz 361 va funcționa, pe sensul spre Piața Unirii, între terminalul „Complex Comercial Băneasa” și intersecția Calea Victoriei/ Bd. Regina Elisabeta, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Regina Elisabeta, Bd. I. C. Brătianu, Piața Unirii.

Pe Bd. Regina Elisabeta, autobuzele vor opri în stația „Universitate”, comună cu cea a liniilor 336 și 601, precum și în stația „Piața Unirii”, comună cu cea a liniilor 104, 116, 117, 123, 312, 313 și 783.

Pe celălalt sens, traseul liniei 361 nu va fi modificat.

Linia expres 784 va funcționa, pe sensul spre Piața Unirii, între terminalul „Aeroport Henri Coandă” și intersecția Calea 13 Septembrie/ Bd. Libertății, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Libertății, Bd. Regina Maria, Piața Unirii.

Pe celălalt sens, traseul liniei 784 nu va fi modificat.

Societatea de Transport București - STB SA va opera două linii regionale în orașul Buftea, începând cu data de 01.06.2020: R462 și R466, între terminalele „Remat Buftea” și „Studiourile Buftea”.

Pentru început, în perioada lucrărilor edilitare care se desfășoară pe Str. Independenței, precum și până la finalizarea lucrărilor la terminalul „Studiourile Buftea”, acestea vor funcționa până la capătul de linie „Oraș Buftea” (comun cu cel al liniilor R436 și R469), pe același traseu: terminal „Remat Buftea”, DN7, DJ 602, Str. Milano, Str. Agricultori, Str. Vlăsiei, Str. Abatorului, Str. Iuliu-Maniu, Str. Știrbei Vodă, Șos. București-Târgoviște, Str. Viilor, Str. Șantierului, Bd. Mihai Eminescu, Șos. București-Târgoviște, Str. Industriei, Șos. București-Târgoviște, Str. Industriei, terminal „Oraș Buftea”, cu întoarcere pe Șos. București-Târgoviște, Bd. Mihai Eminescu, Str. Șantierului, Str. Viilor, Șos. București-Târgoviște, Str. Știrbei Vodă, Str. Iuliu Maniu, Str. Abatorului, Str. Vlăsiei, Str. Agricultori, Str. Milano, DJ602, DN7, terminal „Remat Buftea”.

Primăria Capitalei, prin Societatea de Transport București – STB SA, a început implementarea unui nou proiect prin care diversifică modalitățile de plată a călătoriei în mijloacele de transport în comun din Capitală: plata cu cardul bancar contactless, direct în mijloacele de transport public.

Primarul General, Gabriela Firea: “Bucureștenii beneficiază de acum de cea mai nouă tehnologie de plată, direct în mijloacele de transport în comun cu care circulă! Pentru prima dată în România, se utilizează validatoare contactless de ultimă generație, care au fost deja instalate pe autovehicule care aparțin STB SA.

Proiectul este funcțional pe liniile Expres 780, 783 și 784, urmând ca, în cel mult o lună, să fie extins pe toate celelalte linii deservite de noile vehicule. Acesta face parte dintr-un pachet de măsuri mai amplu, de modernizare a transportului în comun din București”.

Astfel, călătorii au posibilitatea de a plăti direct călătoria cu orice tip de card bancar contactless Mastercard sau Visa, emis oriunde în lume, modalitatea de plată fiind aceeași cu cea a validării unui card de transport

Validările multiple pot fi realizate doar prin alegerea opțiunii dedicate, astfel că nu există riscul validărilor multiple printr-o apropiere accidentală de validator a cardului bancar.

La un singur validator pot fi efectuate validări atât cu cardul de transport cât și cu un card bancar, călătorii fiind cei care vor opta pentru modalitatea de plată.

STB SA precizează că tariful călătoriei este același, indiferent cu ce tip de card alege călătorul să plătească: 1,3 lei - pe liniile urbane; 1,5 lei - pe liniile regionale si 3,5 lei - pe liniile expres.

Pentru implementarea acestui proiect, STB SA a semnat la finalul anului 2019 un contract cu BCR, prin care operatorul bancar și partenerul său, S&T, asigură implementarea soluției tehnice, utilizând validatoarele de nouă generație instalate pe noile vehicule din parcul STB SA (Otokar și în curand autobuze Hibrid).

În prezent, călătorii care utilizează mijloacele de transport în comun de suprafață din întreaga Regiune București-Ilfov pot plăti călătoria prin încărcarea unui card de transport atât online, cât și la cele peste 220 de centre de emitere și reîncărcare carduri, precum și prin intermediul telefonului mobil: cu ajutorul aplicației mobile BPay sau prin SMS.

Liniile regionale R432 și R433 vor funcționa pe trasee modificate începând cu data de 01.06.2020, pentru asigurarea condițiilor de întoarcere în semicursă a autobuzelor la terminalul „Zurbaua” din comuna Dragomirești-Vale și, totodată, pentru optimizarea circulației vehiculelor de transport public în zona comercială Carrefour Militari.

Astfel, autobuzele liniei R432 vor circula pe un traseu prelungit de la intersecția Str. Ghioceilor/ Str. Albăstrelelor, pe Str. Ghioceilor, până la noul terminal situat peste drum de Cimitirul Zurbaua, unde acestea vor întoarce.

În zona comercială Carrefour Militari, pe sensul spre București, autobuzele liniei R432 vor circula de la intersecția DNCB/ drumul de acces Carrefour Militari, pe drumul de acces Carrefour Militari, cu întoarcere la primul rond din zona Carrefour, drumul de acces Carrefour-DNCB, DNCB, bretea pasaj A1, Autostrada A1, Bd. Iuliu Maniu, Str. Valea Cascadelor.

De asemenea, în zona comercială Carrefour Militari, pe sensul spre București, autobuzele liniei R433 vor circula de la intersecția DNCB/ drumul de acces Carrefour Militari, pe drumul de acces Carrefour Militari, cu întoarcere la primul rond din zona Carrefour, drumul de acces Carrefour-DNCB, DNCB, bretea pasaj A1, Autostrada A1, Bd. Iuliu Maniu, Str. Valea Cascadelor.

De la aceeași dată, stația de autobuz „Carrefour Militari” de pe sensul spre terminalul „Păcii”, aferentă liniilor R432 și R433, va fi reamplasată pe drumul de acces DNCB-Carrefour, la o distanță de 50 de metri înaintea intersecției cu sens giratoriu.

Începând cu data de 01.06.2020, ora 10:00, linia de autobuz 103 va funcționa pe un traseu prelungit pe ambele sensuri, de la intersecția Șos. Industriilor/ Șos. Dudești-Pantelimon, pe Șos. Dudești-Pantelimon, Șos. Gării Cățelu, Șos. Pantelimon, terminal „Cora Pantelimon”, cu întoarcere pe Șos. Dudești-Pantelimon, Șos. Industriilor, apoi pe traseul de bază.

Pe traseul prelungit, autobuzele liniei 103 vor efectua opriri în stația nou înființată „Republica”, situată pe Șos. Dudești-Pantelimon, la aproximativ 70 de metri după intersecția cu Șos. Industriilor.

În zilele de luni, 01.06.2020 şi 08.06.2020, toate liniile de transport public ale STB SA vor funcţiona cu parcul de vehicule programat corespunzător unei zile de duminicǎ.

Începând cu data de 01.06.2020, programul de funcționare a liniilor de tramvai 1 şi 10 va fi prelungit pe toată durata nopții.

De la aceeași dată, la secțiunea Trasee (http://www.stbsa.ro/v_trasee.php) vor fi publicate graficele de circulație actualizate.

Liniile 1 și 10 au un traseu circular, desfășurat pe Inelul Principal de Circulație din București, și reprezintă o parte dintre cele mai lungi și importante trasee de tramvai din Capitală.