Stația de autobuz „Institutul teologic”, aferentă liniei regionale R406, situată în localitatea Cernica, pe DJ 301 (pe ambele sensuri), va fi redenumită „Universitatea Adventus”, începând cu data de 30.07.2020.

Liniile de tramvai 1 și 10 vor funcționa pe traseu modificat în noaptea de 25/26.07.2020, în vederea asigurării frontului de lucru pentru toaletarea arborilor de pe Șos. Progresului, pe tronsonul cuprins între Str. Dr. Istrati și Calea 13 Septembrie.

Astfel, între orele 00:30 – 04:00, tramvaiele liniilor 1 și 10 vor circula, în ambele sensuri, între terminalele „Romprim” și „Ghencea”, pe Șos. Olteniței, Calea Văcărești, Șos. Mihai Bravu, Șos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Șos. Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Șos. Orhideelor, Bd. General Vasile Milea, Bd. Timișoara, Șos. Progresului, Calea 13 Septembrie, Bd. Ghencea.

Pe traseul modificat, tramvaiele vor efectua opriri în stațiile comune cu cele ale liniei 47.

Linia de troleibuz 66 va funcționa între terminalele „Arena Națională” și „Vasile Pârvan”, începând cu data de 25.07.2020,  pe durata desfășurării lucrărilor de canalizare pluvială în intersecția Doamna Ghica, din cadrul proiectului de execuție „Pasaj Doamna Ghica”.

Astfel, troleibuzele liniei 66 vor circula pe Bd. Pierre de Coubertin, Str. Vatra Luminoasă, Str. Matei Voievod, Bd. Pache Protopopescu, Bd. Carol I, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Mihail Kogălniceanu, Splaiul Independenței, Str. Constantin Noica, Calea Plevnei, cu întoarcere pe Calea Plevnei, Str. Vasile Pârvan, Piața Mihail Kogălniceanu, Bd. Regina Elisabeta, apoi pe traseul de ducere.

Pe traseul modificat, troleibuzele liniei 66 vor efectua opriri în stațiile comune cu cele ale liniei 90.

Pentru preluarea călătorilor, va fi înființată linia navetă de autobuz 667, care va funcționa între „Spitalul Fundeni” și „Piața Rosetti” (capătul liniei 311), pe Str. Sportului, Șos. Colentina, Calea Moșilor și Bd. Carol I.

Pe acest traseu, autobuzele vor efectua opriri în stațiile liniei 66, precum și în stația „Piața Rosetti”, aferentă liniei de autobuz 311.

Stația de autobuz „Pasaj Otopeni” aferentă liniei 304, situată pe DN1, pe sensul spre periferie, este suspendată începând din data de 16.07.2020.

    Măsura are caracter temporar și este aplicată în vederea amenajării corespunzătoare a stației.

Circulația rutieră va fi restricționată pe Bd. Aviatorilor, între Piața Victoriei şi Piața Charles de Gaulle, în data de 20.07.2020, între orele 09:30-11:30, în vederea desfășurării ceremoniei de sărbătorire a Zilei Aviației Române şi a Forțelor Aeriene.

Având în vedere aceste măsuri, liniile 361, 783 și 784 vor funcționa pe un traseu modificat, pe sensul de mers Piaţa Unirii - Piața Presei.

Astfel, autobuzele vor circula pe traseul de bază între terminalul „Piața Unirii” și intersecţia Bd. Lascăr Catargiu/ Bd. Iancu de Hunedoara (Piața Victoriei), apoi pe un traseu modificat, pe breteaua Pasajului Victoria, Bd. Iancu de Hunedoara, Calea Dorobanților, Bd. Mareşal Constantin Prezan, apoi pe traseul de bază.

Pe traseul modificat, autobuzele vor opri în stații comune cu cele ale liniilor 131 și 182.

Pe celălalt sens de mers, traseele liniilor 361, 783 și 784 nu vor fi modificate.

Autobuzele liniei 143 vor efectua opriri și în stația nou înființată „Șoseaua Colentina”, începând cu data de 14.07.2020, de la ora 09:00.

Amplasată pe Șos. Colentina, la 40 metri după intersecția cu Str. Vladislav Voievod, pe sensul spre Str. Ziduri Moși, între stațiile „Heliade între Vii” și „Bucur Obor”, stația are caracter temporar și va funcționa numai în perioada lucrărilor ce se desfășoară la Pasajul „Doamna Ghica”.

Liniile de tramvai 7, 11 și 25 funcționează pe trasee modificate în zilele de 12 - 13.07.2020, din cauza desfășurării lucrărilor de remediere a unei avarii la rețeaua de canalizare, în zona căii de rulare pentru tramvaie din intersecția Șos. Giurgiului/ Str. George Bacovia.

Astfel:

Tramvaiele liniei 7 circulă pe traseul de bază de la „Piața Unirii” până la capătul de linie „Șura Mare”, unde întorc.

Tramvaiele liniei 11 circulă pe traseul de bază până la intersecția Șos. Progresului/ Calea Rahovei, apoi pe un traseu modificat pe Calea Rahovei, Calea Ferentari (în ambele sensuri), până la capătul de linie „Zețarilor”.

Tramvaiele liniei 25 circulă pe traseul de bază până la intersecția Șos. Progresului/ Calea Rahovei, apoi pe un traseu modificat pe Calea Rahovei, Calea Ferentari, Str. Zețarilor, Str. Anghel Alexandru, Șos. Giurgiului, după care revin pe traseul de bază.

Pentru preluarea călătorilor, a fost înființată linia navetă de autobuze 607, care funcționează între „CFR Progresul” și „Piața Eroii Revoluției”.

Traseul liniei 91 va fi modificat începând cu data de 13.07.2020, în scopul îmbunătățirii serviciului de transport, cu o preluare optimă a fluxului de călători de pe arterele Bd. Dr. Marinescu şi Bd. Eroii Sanitari.

Astfel, troleibuzele vor circula pe traseul actual între terminalul „Depoul Alexandria” şi intersecția Şos. Cotroceni/ Bd. Dr. Marinescu, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Dr. Marinescu, Bd. Eroii Sanitari, Piaţa Operei, Bd. Mihail Kogălniceanu, după care vor urma traseul de bază până la terminalul „Piaţa Rosetti”.

Pe traseul modificat, troleibuzele liniei 91 vor efectua opriri în stații comune cu cele ale liniei 61.

Primarul General, Gabriela Firea: “Așa cum am promis, continuăm să modernizăm parcul auto STB cu autovehicule ultramoderne și nepoluante!

Pe lângă cele 400 de autobuze Euro 6 aflate în trafic, începând de astăzi, 7 iulie 2020, primele opt autobuze hibrid Mercedes Citaro, din cele 130 achizitionate cu finanţare nerambursabilă, vor circula pe traseul liniei 131. Astfel, noile vehicule vor tranzita zona centrală a Capitalei, respectiv Piaţa Romană, Calea Dorobanţi, Arcul de Triumf, Piaţa Presei, până la Complexul Comercial Băneasa.

Autobuzele, ultramoderne, sunt prevăzute cu funcții special destinate persoanelor cu dizabilități, au instalatie de climatizare, prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, precum şi un sistem informatic performant care permite furnizarea informațiilor despre călătorie pasagerilor, în timp real .

• Conform graficului de livrare, toate autobuzele hibrid vor fi livrate până în ianuarie 2021.

• Autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri, 27 aşezaţi şi 65 în picioare.

• Noile autobuze Mercedes-Benz Citaro Hybrid au o garanție de tip Full Warranty, de 8 ani şi 480.000 de km.

• Valoarea contractului este de 195.268.331,70 lei, fără TVA. Finanțarea provine de la Administrația Fondului pentru Mediu, în cadrul ”Programului privind îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puțin poluante în transportul public local de persoane.

Linia de tramvai 40 va funcționa pe traseu modificat în perioada 09.07.2020 – 12.07.2020, în vederea executării unor lucrări la calea de rulare pentru tramvaie din intersecția Calea Călărașilor/ Str. Traian.

Astfel, tramvaiele vor circula între terminalul „Piața Sf. Vineri” și intersecția Calea Călărașilor/ Str. Traian, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Str. Traian, Bd. Pache Protopopescu, Şos. Iancului, Şos. Pantelimon, Bd. Chişinău, Bd. Basarabia, apoi pe traseul actual.

Pe tronsonul modificat, tramvaiele liniei 40 vor efectua opriri în stațiile comune cu cele ale liniilor 36, 46 și 55.

Pentru preluarea călătorilor de pe traseul suspendat va fi înființată linia navetă de autobuze 640, care va funcționa între „Bd. Basarabia” (capătul liniei 102) și „Piața Sf. Vineri” (capătul liniei 385), pe traseul: Str. Lucreţiu Pătrăşcanu, Bd. Basarabia, Calea Călăraşilor, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sf. Vineri, cu întoarcere pe Str. Sf. Vineri, Bd. Mircea Vodă, Bd. Corneliu Coposu, apoi pe traseul de ducere.

Pe Bd. Basarabia şi pe Calea Călăraşilor, autobuzele vor efectua opriri în stațiile comune cu cele ale liniei de noapte N109, pe Str. Sf. Vineri - în cele comune cu ale liniei 385, iar pe Bd. Mircea Vodă - în cele comune cu ale liniilor 116, 117 și 313.

Circulația rutieră pe Calea Victoriei (între Aleea Kretzulescu şi Splaiul Independenței) și pe Bd. Unirii (între Piața Constituției și Piața Unirii) este restricționată la fiecare sfârșit de săptămână, ca urmare a extinderii zonelor de promenadă din centrul Capitalei.

Având în vedere aceste măsuri, începând cu data de 04.07.2020, în zilele de sâmbătă și duminică, între orele 16:00 și 22:00, STB SA va modifica circulația mijloacelor de transport public de pe traseele din zonele afectate, astfel:

Linia de autobuz 361 va funcţiona, pe sensul spre Piaţa Unirii, între terminalul „Complex Comercial Băneasa” şi intersecţia Cal. Victoriei/Str. Dem. I. Dobrescu, apoi pe un traseu modificat pe Str. Dem. I. Dobrescu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I.C. Brătianu, Piața Unirii.

Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în stațiile: “Bd. Nicolae Bălcescu” (comună cu cea a liniilor 126, 168, 226, 300 și 368) situată pe Str. Dem. I. Dobrescu, “Piața 21 Decembrie 1989” (comună cu cea a liniilor 122, 137,138, 268, 381 şi 783) situată pe Bd. Nicolae Bălcescu, “Piața Unirii 1” (comună cu cea a liniilor 104, 116, 117, 123, 312, 313 și 783) situată pe Aleea III Piața Unirii.

Pe celălalt sens, traseul liniei 361 nu va fi modificat.

Linia expres 784 va funcţiona, pe sensul spre Piaţa Unirii, între terminalul „Aeroportul Henri Coandă” şi intersecția Calea Victoriei/Str. Dem. I. Dobrescu, apoi pe un traseu modificat pe Str. Dem. I. Dobrescu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Regina Elisabeta, Str. B.P. Haşdeu, Str. Izvor, Calea 13 Septembrie, Bd. Libertății, Bd. Regina Maria, Piața Unirii.

Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în stațiile: “Bd. Nicolae Bălcescu” (comună cu cea a liniilor 126, 168, 226, 300 și 368) situată pe Str. Dem. I. Dobrescu, “Universitate” (comună cu cea a liniilor 61, 66, 69, 70, 85, 90, 91, 336, 601 și N116) situată pe Bd. Regina Maria.

Pe celălalt sens, traseul liniei 784 nu va fi modificat.

În perioade caniculare, șina de tramvai ajunge la temperaturi foarte ridicate, de peste 60 de grade, fapt ce poate provoca unele probleme în circulația vehiculelor, dar nu pune în niciun caz în pericol viața sau sănătatea călătorilor.
Din acest motiv, vara se dilată șina de tip Oțelul Roșu, care nu se regăsește pe traseele pe unde merg autobuze. Dilatarea șinei se manifestă numai pe cea prinsă în dale de beton, fixată cu un cauciuc profilat, fără prindere mecanică. Reparația la șina dilatată se face operativ, de câte ori este nevoie, prin tăierea ei, scurtare și sudare.
O altă problemă care apare în zilele extrem de călduroase este cea legată de lichefierea accentuată a masticului. Dar acesta se folosește la un altfel de șină, de tip nou, care are prindere mecanică și nu apar efecte ale dilatării. La 30 de grade la umbră, masticul se topește, devine mult mai fluid. El este luat și de alte mașini pe roți și pe alte linii decât cele cu cale proprie a tramvaiului. Măsura este de a se completa de câte ori este nevoie în astfel de cazuri.

Măsurile incluse în proiectul pilot privind fluidizarea traficului rutier general și a transportului public vor fi aplicate asupra unor linii de autobuz din Capitală, începând cu data de 01.07.2020.

În acest sens, trei linii de autobuz vor funcționa pe calea de rulare pentru tramvaie, cu opriri în stații la peroane, astfel:

Autobuzele liniei 135 vor circula pe calea de rulare pentru tramvaie de pe Şos. Mihai Bravu, pe tronsonul cuprins între Calea Vitan şi Piața Iancului, cu excepția pasajului Muncii, unde vor circula prin pasaj.

Pe acest traseu, autobuzele vor efectua opriri la peroanele de tramvai din stațiile: „Calea Vitan” (pe sensul spre Piaţa Iancului), „Laborator” (pe ambele sensuri), „Calea Dudeşti” (pe ambele sensuri), „Baba Novac” (pe ambele sensuri), „Gheorghe Petraşcu” (pe ambele sensuri), „Mieilor” (pe sensul spre CET Sud Vitan), „Vatra Luminoasă” (pe ambele sensuri), „Piața Iancului” (pe sensul spre Pasaj CFR Tunari) și în stația nou înființată „Piața Iancului”, amplasată pe Bd. Pache Protopopescu, la aproximativ 50 de metri înainte de intersecția cu Şos. Mihai Bravu.

Autobuzele liniei 182 vor circula pe calea de rulare pentru tramvaie de pe Bd. Iancu de Hunedoara şi de pe Şos. Niculae Titulescu, între Calea Dorobanți şi Banu Manta (pe sensul spre Gara de Nord), respectiv între Str. Maltopol şi Calea Dorobanți (pe sensul spre „Institutul Oncologic”).

Pe acest traseu, autobuzele vor efectua opriri la peroanele de tramvai din stațiile: „Calea Dorobanţilor” (pe sensul spre Institutul Oncologic), „Roma” (pe ambele sensuri), „Pasaj Victoria” (pe ambele sensuri), „Dr. Felix” (pe ambele sensuri) și „Bd. Banu Manta” (pe sensul spre Gara de Nord).

Autobuzele liniei 330 vor circula pe calea de rulare pentru tramvaie de pe Şos. Mihai Bravu, între Bd. Camil Ressu şi stația de tramvai „Gheorghe Petraşcu”, după care vor reveni pe benzile dedicate circulației auto.

Pe acest traseu, autobuzele vor efectua opriri la peroanele de tramvai din stațiile „Baba Novac” şi „Gheorghe Petraşcu”, pe ambele sensuri.

De la 1 iulie, toți călătorii vor fi primiți în mijloacele de transport de conducătorii de vehicule îmbrăcați în uniforme. Fie că au sau nu sacou, în condițiile unor temperaturi ridicate, șoferii vor purta în mod obligatoriu pantalon și cămașă cu mânecă lungă sau mânecă scurtă, iar – opțional - cravată ori eșarfă.

“În prezent, toate eforturile noastre sunt îndreptate spre transformarea fostei regii într-o companie eficientă și mai apropiată de public și dorim mai ales schimbarea mentalității pe un trend nou, proactiv, al unora dintre angajați care au rămas tributari vechilor obiceiuri. Am luat această decizie ca urmare a multor reclamații, anumiți conducători și manipulanți de vehicule nu erau îmbrăcați adecvat, veneau cu șlapi, pantaloni scurți, maiou. Începând cu 1 iulie, cine nu are uniformă nu intră pe traseu. Dar foarte mulți șoferi sunt mândri de această investiție și poartă uniforma încă de când au primit-o”, spune directorul STB SA, Alexandru Hazem Kansou.

STB SA a comandat 14.700 de costume (din care 14.400 pentru bărbați și 300 pentru femei), 19.200 de cămăși bărbătești (cu mânecă scurtă și cu mânecă lungă), 400 de cămăși de damă (cu mânecă scurtă și cu mânecă lungă) și 4.900 de cravate și eșarfe, printr-o investiție în valoare totală de circa 3 milioane lei.

După reorganizarea, din regie autonomă, în societate comercială, STB SA se află în plin proces de transformare, calitatea serviciilor oferite, precum şi propunerile şi sugestiile primite de la călători devenind prioritatea noii conduceri a societăţii. Purtarea uniformei face parte dintr-un program mai amplu al Primăriei Capitalei și al noii conduceri a STB SA, prin care dovedesc ataşamentul faţă de bucureșteni și vizează creşterea calităţii serviciilor oferite în domeniul transportului public.