Referitor la informațiile difuzate de un politician pe o rețea de socializare, în care apare un autobuz tractat al STB SA, Societatea de Transport București face următoarele

PRECIZĂRI

Fotografia utilizată de politicianul dornic de afirmare este una mai veche și a fost transmisă în mediul public de un membru al grupului de angajați ai STB SA apropiați așa-zișilor lideri sindicali (de fapt, persoane declarate oficial ca înregimentate politic).

Informațiile difuzate public de politician se dovedesc a fi false, ca în bancurile cu Radio Erevan: mai întâi, remorcherul din imagine este unul nou, care a intrat în exploatare în anul 2019, iar nu în anii ’80, așa cum a scris politicianul dornic de notorietate. Apoi, în imaginea respectivă apare un autobuz articulat, și nu un troleibuz, așa cum a scris politicianul, iar vehiculul a avut o defecțiune apărută în traseu, și anume fisurarea unei conducte de la sistemul de răcire al motorului.

Conform procedurilor, vehiculul care are o astfel de defecțiune trebuie dus în autobază pentru că reparația nu se poate face operativ în traseu, dar și din motive legate de protecția mediului. STB SA menționează că remedierea vehicului respectiv s-a făcut în mai puțin de o oră, iar vehiculul a ieșit ulterior în traseu.

STB SA precizează că astfel de defecțiuni sunt inerente la un lot așa de mare de vehicule, iar potrivit contractului de achiziție, toate autobuzele Otokar au garanție opt ani de zile, remedierea acestui fel de defecte fiind făcută cheltuiala furnizorului.

Pentru comparație, la autobuzele Mercedes Citaro, achiziționate în anul 2007 de Primăria Capitalei, incidența și gravitatea defectelor au fost mult mai mari. În primele luni, 428  de autobuze Mercedes au prezentat defecțiuni, din care menționăm: în 102 cazuri - pierderi ale uleiului din cutia de viteze, în 115 cazuri - suportul compresorului s-a rupt, în 45 de cazuri s-au înregistrat pierderi de ulei la motor, în 32 de cazuri - probleme de pornire a motorului, în 30 de cazuri - probleme de reglaj ale volanului defect, la 29 de autobuze parbrizele erau fisurate, iar la 17 - instalația de avertizare la incendiu era defectă.

În final, societatea municipală de transport public reiterează faptul că rămâne o instituție neutră din punct de vedere politic, chiar dacă acest lucru va continua să îi deranjeze pe politicieni, mai ales în perspectiva alegerilor locale.

Totodată, STB SA își exprimă regretul față de nivelul redus de profunzime și de lipsa de fiabilitate a informațiilor utilizate de politicieni fără experiență, dar care doresc cu orice preț să decidă destinele Capitalei României și face apel la public să verifice din surse oficiale informațiile difuzate pe rețelele de socializare.

Restricțiile de circulație impuse pe Str. Episcopiei pentru zilele de week-end se anulează, ca urmare a modificării zonei de promenadă din centrul Capitalei.

Având în vedere aceste măsuri, începând cu data de 13.06.2020, liniile de autobuz 126, 300 şi 368 vor funcționa pe traseele de bază pe tot parcursul săptămânii.

Astfel, liniile 126 şi 368 vor funcţiona, de la terminalul „Piaţa Romană”, pe Bd. Gh. Magheru, rond Piaţa Romană, Bd. Gh. Magheru, Str. George Enescu, Str. Nicolae Golescu, Str. Episcopiei, Str. Ştirbei Vodă, Str. Luterană, Str. Constantin Budişteanu, Calea Griviţei, Str. Mircea Vulcănescu, apoi pe traseele de bază.

Linia 300 va funcţiona, pe sensul spre „Bd. Nicolae Bălcescu”, pe Bd. Gh. Magheru, Str. George Enescu, Str. Nicolae Golescu, Str. Episcopiei, Calea Victoriei, Str. Dem I Dobrescu, apoi pe traseul actual.

Circulația rutieră pe Calea Victoriei (între Aleea Kretzulescu şi Splaiul Independenței) și pe Bd. Unirii (între Piața Constituției și Piața Unirii) este restricționată la fiecare sfârșit de săptămână, ca urmare a extinderii zonelor de promenadă din centrul Capitalei.

Având în vedere aceste măsuri, începând cu data de 13.06.2020, în zilele de sâmbătă și duminică, STB SA va modifica circulația mijloacelor de transport public de pe traseele din zonele afectate, astfel:

Linia de autobuz 361 va funcţiona, pe sensul spre Piaţa Unirii, între terminalul „Complex Comercial Băneasa” şi intersecţia Cal. Victoriei/Str. Dem. I. Dobrescu, apoi pe un traseu modificat pe Str. Dem. I. Dobrescu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I.C. Brătianu, Piața Unirii.

Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în stațiile: “Bd. Nicolae Bălcescu” (comună cu cea a liniilor 126, 168, 226, 300 și 368) situată pe Str. Dem. I. Dobrescu, “Piața 21 Decembrie 1989” (comună cu cea a liniilor 122, 137,138, 268, 381 şi 783) situată pe Bd. Nicolae Bălcescu, “Piața Unirii 1” (comună cu cea a liniilor 104, 116, 117, 123, 312, 313 și 783) situată pe Aleea III Piața Unirii.

Pe celălalt sens, traseul liniei 361 nu va fi modificat.

 

Linia expres 784 va funcţiona, pe sensul spre Piaţa Unirii, între terminalul „Aeroportul Henri Coandă” şi intersecția Calea Victoriei/Str. Dem. I. Dobrescu, apoi pe un traseu modificat pe Str. Dem. I. Dobrescu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Regina Elisabeta, Str. B.P. Haşdeu, Str. Izvor, Calea 13 Septembrie, Bd. Libertății, Bd. Regina Maria, Piața Unirii.

Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în stațiile: “Bd. Nicolae Bălcescu” (comună cu cea a liniilor 126, 168, 226, 300 și 368) situată pe Str. Dem. I. Dobrescu, “Universitate” (comună cu cea a liniilor 61, 66, 69, 70, 85, 90, 91, 336, 601 și N116) situată pe Bd. Regina Maria.

Pe celălalt sens, traseul liniei 784 nu va fi modificat.

Linia de autobuz 236 va funcționa pe traseu prelungit până la terminalul „Divertiland”.

Începând cu data de 15.06.2020, autobuzele liniei 236 vor circula astfel: terminalul “Piața Operei”, Bd. Eroii Sanitari, Bd. Gheorghe Marinescu, Şos. Cotroceni, Bd. Iuliu Maniu, Autostrada A1, pasajul spre Carrefour Militari, drum local Carrefour Militari - DNCB, DNCB, bretea Autostrada A1, alee acces Centrul  Comercial „West Park”, rondul din zona Hornbach, alee acces Centrul Comercial „West Park”, Str. Comerțului, Str. Divertismentului, cu întoarcere pe Str. Divertismentului, Str. Comerțului, alee acces Centrul  Comercial „West Park”, rondul din zona Hornbach, alee acces Centrul Comercial „West Park”, Autostrada A1, Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Splaiul Independenţei, Bd. Eroii Sanitari, Piaţa Operei.

Stația de autobuz „Ciucă Ștefan”, aferentă liniei 682, situată pe Șos. Oituz pe sensul spre terminalul „Baicului”, va fi reamplasată la o distanță de aproximativ 50 de metri spre Șos. Andronache (la 13 de metri după trecerea de pietoni), începând cu data de 12.06.2020, ora 10:00.

Stația de autobuz „Calea Victoriei”, aferentă liniilor 133, 168, 226 și N117, situată pe Bd. Dacia pe sensul spre Calea Griviței, va fi reamplasată la o distanță de aproximativ 70 de metri spre Piața Romană (la 30 de metri după intersecția cu Str. Henri Coandă), începând cu data de 12.06.2020, ora 12:00.

Referitor la declarațiile publice ale unor angajați ai Societății de Transport București, conform cărora vehiculele aflate în traseu nu ar fi sigure și ar pune în pericol viața călătorilor, STB SA face următoarele

PRECIZĂRI

Toate vehiculele STB SA aflate în traseu sunt sigure și nu pun în pericol viața călătorilor, indiferent de anul de producție al acestora. Autobazele și depourile primesc piese de schimb, iar reviziile și Inspecțiile Tehnice Periodice sunt efectuate conform prevederilor legale. STB SA își rezervă dreptul de a sesiza instituțiile competente în legătură cu difuzarea de către anumiți indivizi a unor informații false, menite să inducă în rândul populației și al angajaților o stare de nesiguranță.

Pe de altă parte, accidente de genul celui petrecut duminică, când un incendiu a apărut la bordul unui troleibuz aflat în traseu, sunt extrem de rare și pot apărea din cauze tehnice la orice mod de transport, inclusiv la autoturisme. STB SA dă asigurări că personalul de bord este instruit să acţioneze operativ în asemenea situaţii, astfel încât viaţa pasagerilor să nu fie pusă în pericol. Totuși, în prezent, STB SA cercetează amănunțit cauzele care au dus la apariția unui astfel de eveniment în traseu, luând în calcul toate posibilele cauze, nu numai pe cele tehnice.

O dovadă că factorul uman poate provoca astfel de incidente este campania de dezinformare stârnită de grupuri de interese economice și politice și întreținută de așa-ziși lideri sindicali odată cu lărgirea flotei STB SA în urma achiziției de autobuze Otokar. Imediat după sosirea în țară a acestor autobuze noi, cu normă de poluare Euro VI, o serie de angajați apropiați grupului de așa-ziși sindicaliști minoritari (în fapt, personaje înregimentate politic) au raportat  false probleme în trafic. Or, contrar celor susținute atunci, autobuzele Otokar se dovedesc în prezent fiabile și niciun sofer apropiat așa-zișilor lideri sindicali nu mai raportează false probleme, ca în perioada când acestea erau expuse public în mod pregnant.

Persoanele care au transmis în mediul public aceste informații eronate nu sunt la prima abatere, ele fiind cercetate disciplinar pentru colportarea de informații false în mediul public și sancționate, conform Regulamentului Intern al STB SA, pentru că au indus în rândul călătorilor și al angajaților o stare nefondată de nesiguranță.

STB SA reiterează faptul că vehiculele aflate în trafic sunt sigure, iar viața călătorilor nu este pusă în pericol.

Directorul General al Societății de Transport București - STB SA, Alexandru-Hazem Kansou, a dispus duminică, 07.06.2020, reverificarea instalațiilor electrice ale tuturor troleibuzelor din parcul societății, după ce un incendiu a izbucnit la un troleibuz din linia 86. Duminică, 07.06.2020, în jurul orei 11.00, șoferul troleibuzului din linia 86 a depistat apariția unui incendiu, în timp ce se deplasa pe Bd. Lascăr Catargiu, pe sensul spre Gara de Nord.
În vehicul se aflau doar un călător şi conducătorul troleibuzului, fără ca vreunul dintre aceştia să fie afectați. Incendiul s-a extins rapid după evacuarea călătorului și numai în urma intervenţiei pompierilor a fost lichidat, astfel că, în scurt timp, în jurul orei 12:00, troleibuzul a fost tractat şi retras la depou, pentru verificări tehnice. Traficul în zonă nu a fost blocat, cu excepția liniilor de troleibuz 79 și 86, din cauza opririi tensiunii în rețea, pentru a permite intervenția pompierilor.
Troleibuzul Astra Irisbus a fost achiziționat pentru fosta RATB și face parte din lotul produs și livrat între anii 2004-2006.
STB SA dă asigurări că acest caz este unul izolat, iar personalul de bord este instruit să acţioneze operativ în asemenea situaţii, astfel încât viaţa pasagerilor să nu fie pusă în pericol.
Directorul general al STB SA, Kansou, a dispus constituirea unei comisii tehnice de cercetare pentru a stabili cauza producerii incendiului. Din primele informaţii, rezultă că focul a pornit de la un scurtcircuit la instalaţia electrică, iar Kansou a cerut reinstruirea conducătorilor de vehicule în legătură cu procedura de urgență ce trebuie aplicată pentru siguranța călătorilor în astfel de cazuri și a dispus verificarea parcului de troleibuze, pentru a preîntâmpina, în viitor, apariția unor astfel de evenimente.

ACTUALIZARE - A fost reluată circulația liniei 41 la Podul Grant. Blocare și linie navetă de autobuze: 11:35-13:20.

Linia 41, blocată temporar

Circulaţia tramvaielor liniei 41 a fost blocată, vineri, 05.06.2020, în jurul orei 11:40, la staţia Podul Grant, pe sensul de mers spre Bd. Ghencea, dupa ce unui călător i s-a făcut rău şi a leşinat într-un tramvai. Un echipaj medical s-a deplasat la faţa locului pentru efectuarea manevrelor de resuscitare, însă victima nu a mai putut fi salvată.

Pentru preluarea fluxului de călători, începând cu ora 12:00, a fost înfiinţată o linie navetă de autobuze.

De luni, 01.06.2020, ora 10:00, linia de autobuz 103 va funcționa pe un traseu prelungit pe ambele sensuri, de la intersecția Șos. Industriilor/ Șos. Dudești-Pantelimon, pe Șos. Dudești-Pantelimon, Șos. Gării Cățelu, Șos. Pantelimon, terminal „Cora Pantelimon”, cu întoarcere pe Șos. Dudești-Pantelimon, Șos. Industriilor, apoi pe traseul de bază.

Pe traseul prelungit, autobuzele liniei 103 vor efectua opriri în stația nou înființată „Republica”, situată pe Șos. Dudești-Pantelimon, la aproximativ 70 de metri după intersecția cu Șos. Industriilor.

La Aeroportul Internațional Henri Coandă, autobuzele liniilor expres 780, 783 și 784 vor efectua opriri într-o stație amplasată pe prima bandă de lângă parcarea Terminalului Plecări, în perioada restricțiilor impuse de planul de măsuri pentru creşterea gradului de siguranță a pasagerilor şi a salariaților din cadrul aeroportului.

Astfel, autobuzele nu vor mai urca pe rampă, pentru a opri la intrarea de la Terminalul Plecări.

Autobuzele liniei 185 vor opri într-o stație nouă, începând cu data de 29.05.2020, ora 10:00, situată pe sensul spre periferie, pe Str. Dantelei.

Stația „Lavei” va fi amplasată între stațiile „Dantelei” și „Dantelei 2”, la aproximativ 40 de metri după intersecția cu Str. Lavei.

Circulația rutieră pe Calea Victoriei (între Bd. Regina Elisabeta și Splaiul Independenței) și pe Bd. Unirii (între Piața Constituției și Piața Unirii) este restricționată la fiecare sfârșit de săptămână, de la data de 22.05.2020, ca urmare a înființării unor zone de promenadă în centrul Capitalei.

Având în vedere aceste măsuri, în zilele de vineri, sâmbătă și duminică, STB SA va modifica circulația mijloacelor de transport public de pe traseele din zonele afectate, astfel:

Liniile 126, 300 și 368 vor funcționa pe trasee modificate în fiecare zi de sâmbătă și duminică, începând cu data de 30.05.2020, ca urmare a restricționării circulației rutiere pe anumite artere din centrul Capitalei și transformarea acestora, temporar, în zone pietonale.

Astfel, de la terminalul „Piața Romană”, autobuzele liniilor 126 și 368 vor circula pe Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Știrbei Vodă, apoi pe traseele de bază. Pe traseul modificat, vor efectua opriri în stațiile comune cu cele ale liniei 168.

Autobuzele liniei 300 vor circula pe traseul de bază între stația-terminal „Clăbucet” și intersecția Bd. Gheorghe Magheru/ Str. George Enescu, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, până la Piața Universității, unde vor întoarce în rond. Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri în stația „Bd. Nicolae Bălcescu”, comună cu cea a liniei 381, de pe ambele sensuri.

Alte linii modificate:

Linia de autobuz 361 va funcționa, pe sensul spre Piața Unirii, între terminalul „Complex Comercial Băneasa” și intersecția Calea Victoriei/ Bd. Regina Elisabeta, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Regina Elisabeta, Bd. I. C. Brătianu, Piața Unirii.

Pe Bd. Regina Elisabeta, autobuzele vor opri în stația „Universitate”, comună cu cea a liniilor 336 și 601, precum și în stația „Piața Unirii”, comună cu cea a liniilor 104, 116, 117, 123, 312, 313 și 783.

Pe celălalt sens, traseul liniei 361 nu va fi modificat.

Linia expres 784 va funcționa, pe sensul spre Piața Unirii, între terminalul „Aeroport Henri Coandă” și intersecția Calea 13 Septembrie/ Bd. Libertății, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Libertății, Bd. Regina Maria, Piața Unirii.

Pe celălalt sens, traseul liniei 784 nu va fi modificat.

Societatea de Transport București - STB SA va opera două linii regionale în orașul Buftea, începând cu data de 01.06.2020: R462 și R466, între terminalele „Remat Buftea” și „Studiourile Buftea”.

Pentru început, în perioada lucrărilor edilitare care se desfășoară pe Str. Independenței, precum și până la finalizarea lucrărilor la terminalul „Studiourile Buftea”, acestea vor funcționa până la capătul de linie „Oraș Buftea” (comun cu cel al liniilor R436 și R469), pe același traseu: terminal „Remat Buftea”, DN7, DJ 602, Str. Milano, Str. Agricultori, Str. Vlăsiei, Str. Abatorului, Str. Iuliu-Maniu, Str. Știrbei Vodă, Șos. București-Târgoviște, Str. Viilor, Str. Șantierului, Bd. Mihai Eminescu, Șos. București-Târgoviște, Str. Industriei, Șos. București-Târgoviște, Str. Industriei, terminal „Oraș Buftea”, cu întoarcere pe Șos. București-Târgoviște, Bd. Mihai Eminescu, Str. Șantierului, Str. Viilor, Șos. București-Târgoviște, Str. Știrbei Vodă, Str. Iuliu Maniu, Str. Abatorului, Str. Vlăsiei, Str. Agricultori, Str. Milano, DJ602, DN7, terminal „Remat Buftea”.